وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

حرکات ورزشی برای کاهش درد پریود

حرکات ورزشی برای کاهش درد پریود

فهرست مطالب

حرکات ورزشی برای کاهش درد پریود را در این مقاله آموزشی به همراه یک ویدئوی آموزشی و کاربردی در ادامه این مطلب قصد داریم که به شما معرفی نماییم.

قطعا معجزه درد پریود برای خانم ها بسیار دردناک و عذاب آور است، که در این دوره اطرافیان آن ها اعم از پدر و یا مادر، شوهر، و حتی دوستان نزدیک باید از نظر عاطفی و روحی روانی بسیار دقت نمایند تا این دوره با کمترین آسیب روحی سپری شود، یکی از راهکارهای بسیار موثر برای کاهش درد پریود استفاده از تمرینات ورزشی است، که در ادامه ما قصد داریم تمرینات ورزشی مناسب برای کاهش و کنترل درد پریود را به شما معرفی نماییم.

ورزش برای کاهش درد پریود
ورزش برای کاهش درد پریود

ورزش برای کاهش درد پریود

با توجه به پیشرفت علم امروزه ثابت شده است که ورزش یوگا یکی از رشته های ورزشی است که علاوه بر افزایش تمرکز افراد و یک ورزش فوق العاده خوب برای سلامتی خانم ها، برای کاهش و کنترل درد ناشی از پریود نیز بسیار موثر و کاربردی است.

به همین دلیل در دوران پریودی استفاده از تمرینات یوگا می تواند خیلی موثر واقع شود، در ادامه ما یک لیست کامل از تمرینات یوگا را که شما به سادگی در منزل هم می توانید این تمرینات را انجام دهید را به شما معرفی خواهیم کرد.

ورزش هایی برای کاهش درد پریود

ورزش های یوگا حالت های مختلفی دارند، اما طبق نظر مربیان حرفه ای ورزشی، تمریناتی که در ادامه شما مشاهده خواهید کرد تاثیر فوق العاده ای برای جلوگیری از درد پریودی دارند، این تمرینات عبارتند از:

تمرین بچه برای کاهش درد پریودی

تمرین موسوم به بچه یکی از تمرینات معروف و شناخته شده ورزش یوگا است که احتمالا نام آنئ را زیاد شنیده اید، این تمرین که به عنوان یک تمرین کششی راحت و آسان شناخته می شود، انجام آن برای خانم هایی که در دوران پریودی و یا دوران قاعدگی هستند بسیار آسان است، و در صورتی که حال و حوصله باشگاه رفتن را هم ندارند به سادگی در منزل هم این تمرین قابل انجام است.

برای انجام حرکت بچه می بایست روی زیرانداز به پشت دراز بکشید، زانو های خود را را خم نمایید و کف پاهای خود را به هم بچسبانید.

پشت خود را بالا و پایین کنید و برای ین منظور می توانید بین ران‌ های پای خود یک حوله و یا دستمال نرم تا شده قرار دهید، سپس حدود 10 الی 15 دقیقه در این حالت بمانید، حین انجام حرکت چشم‌های خود را ببندید و بر تنفس عمیق خود تمرکز نمایید.

در زمان انجام تمرین بچه اگر احساس کمردرد شدید داشتید، بهتر است که با مراجعه به مقاله برای دیسک کمر چه ورزشی خوبه با نحوه انجام اصولی تمرینات ورزشی مناسب برای دیسک کمر و یا کمردرد آشنا شوید.

تمرین خم شدن به جلو در حالت ایستاده

تمرین دوم که در ورزش یوگا بسیار مرسوم می باشد و جز تمریناتی است که برای دوران پریودی به دلیل آسانی انجام آن توصیه می شود، تمرین خم شدن به جلو در حالت ایستاده است، شما می توانید در حالت ایستاده روبه جلو خم شود و سعی کنید که به مدت 20 ثانیه در همین حالت بمانید، سپس با حالت اولیه خود بازگردید و این تمرین را می توانید حدود 10 دقیقه انجام دهید.

بعد از چند بار تکرار کردن این حرکت مشاهده خواهید کرد که فشار خوبی با عظلات باسن و ستون فقرات شما خواهد آمد، که این مورد هم به کاهش درد پریود کمک خواهد کرد، و هم یک ورزش برای تنگی کانال نخاعی کمر محسوب می شود.

تمرین شتر برای کاهش درد پریودی

تمرین شتر بر خلاف دو تمرین قبلی یکی از تمرینات سخت یوگا به حساب می آید، اما در عین سختی تاثیر فوق العاده ای بر کاهش درد پریود خواهد داشت، ضمنا تمرین شتر برای کاهش دل درد و درد زیر شکم نیز بسیار موثر است، همچنین از تمرین شتر به عنوان یکی از حرکات ورزشی برای درمان زود انزالی نیز یاد می شود، که در باشگاه های یوگا این تمرین به صورت تخصصی توسط مربی به ورزشکاران آموزش داده می شود.

تمرین شتر بیشتر در قسمت ستون فقرات متمرکز است و عضلات لگن و شکم را باز می‌ کند، همچنین باعث گردش خون بیشتر در بدن شما نیز خواهد شد.

برای انجام این حرکت ورزشی باید دست‌ ها را به پشت سر ببرید و خودتان را خم کنید و کمر خود را کمانی کنید تا بتوانید دست‌های خود را به پاشنه پا برسانید، مطمئنا بار اول انجام این کار برای شما دشوار خواهد بود، ولی برای دفعات بعدی روان تر خواهد شد.

حدود 30 ثانیه در همین حالت بمانید و نفس عمیق بکشید، به حالت عادی برگشته و دوباره با حفظ دم و بازدم حرکت را چندین بار تکرار نمایید.

تمرین کشیدن زانو ها داخل شکم

تمرین بعدی که بلا فاصله بعد از تمرین شتر باید آن را برای کاهش درد پریودی انجام دهید، کشیدن زانو ها با داخل شکم، و سپس صافکردن زانو ها است، فقط دقت داشته باشید که در زمان کشیدن زانو ها به داخل شکم حدود 20 ثانیه زانو های خود را در حالت جمع شده نگه دارید، که فشار بیشتری به عضلات زیر شکم شما وارد خواهد شد.

تمرین کشیدن زانو ها داخل شکم از جمله تمریناتی است که به آن تمرینات کگل می گویند و انجام آن برای تنگی واژن بسیار موثر است، برای انجام تخصصی این حرکت می توانید فیلم ورزش کگل برای تنگی واژن را مشاهده نمایید.

حرکت کشش تک پا برای کاهش درد قاعدگی

در مرحله بعد به سراغ یکی دیگر از تمرینات کششی می رویم که انجام آن مانند دو حرکت اول بسیار ساده و در منزل نیز امکان پذیر است، برای انجام این تمرین ابتدا یکی از پا های خود را درون شکم جمع کنید و دیگری را دراز نمایید وانگشت‌ های دست خود را دو طرف پای دراز شده روی زمین بگذارید و تا آنجایی که به شما فشار وارد نشود، به سمت جلو خم شوید، این کار را چند بار تکرار نمایید و در زمان جمع کردن پا ها نیز 30 ثانیه مکس داشته باشید تا فشار بیشتری وارد شود.

تمرین گربه گاو برای کاهش درد پریود

بعد از انجام حرکت کششی تک پا، در مرحله بعدی به سراغ تمرین گربه گاو می رویم، برای انجام این تمرین کششی باید در درجه اول به حالت چهار دست و پا روی زمین بنشینید و کمر خود را به سمت بالا قرار دهید.

سپس سر و گردن خود را به سمت پایین بگیرید، در حالت بعد سر و باسن را به سمت بالا ببرید به گونه ای که کمر به سمت پایین گود شود، در زمان انجام هر حرکتی هم چند ثانیه صبر کرده و دوباره حرکت بعدی را انجام دهید، و توجه داشته باشید که در زمان انجام این حرکت دائما نفس عمیق بکشید و عمل دم و بازدم را به صورت مداوم انجام دهید، تمرین گربه گاو را به کمک توپ کوچک پیلاتس هم انجام دهید، که برای انجام تخصصی این تمرین به کمک توپ کوچک پیلاتس می توانید مقاله آموزشی حرکات ورزشی با توپ کوچک پیلاتس را مشاهده نمایید.

حرکت پروانه برای کاهش درد پریود

تمرین پروانه هم جز تمرینات یوگا است و هم جز تمرینات هوازی که برای گرم کردن بدن نیز می توان آن را در منزل و یا در باشگاه انجام داد، تمرین پروانه را سعی کنید که در 4 یا 5 ست 50 تا 60 تایی انجام دهید، و نحوه انجام آن هم به این صورت است که باید بدن شما در حالت ایستاده قرار داشته باشد، سپس دست ها و پا های خود را به صورت همزمان باز و بسته نمایید، انجام تمرین پروانه علاوه بر کاهش درد ناشی از پریودی، برای تنبلی تخمدان نیز مفید است، که شما می توانید با مشاهده فیلم ورزش برای تنبلی تخمدان به صورت تخصصی با نحوه انجام این تمرین آشنا شوید.

حرکت تعظیم برای کاهش درد پریود

تمرین بعدی برای کاهش درد دوران قاعدگی حرکت تعظیم است، برای انجام این تمرین شما باید به روی شکم دراز بکشید، سپس دست‌های خود را از پشت به کف پاها متصل نماید، به گونه ای که بالاتنه و پاهای شما نسبت به زمین فاصله داشته باشد.

در همین حالت به آرامی مانند گهواره به عقب و جلو حرکت کرده و به حالت عادی بازگردید و دوباره این تمرین را تکرار نمایید.

یکی از مزایای ویژه حرکت تعظیم وارد کردن فشار به عضلات رحمی و زیر شکم است، و توصیه می کنیم که برای درست انجام دادن آن بهتر است که این حرکت تحت نظر مربی انجام شود، چرا که تاثیر فوق العاده ای برای تحمل درد پریودی دارد، البته برای انجام تمرینات سخت ورزشی شما می توانید از بیمه ورزشی هم در باشگاه استفاده نمایید، که ما در وب سایت mr-bookman بستری را فراهم کرده ایم که براحتی برای استعلام بیمه ورزشی آنلاین اقدام نمایید.

تمرین کبری برای کاهش درد پریود

همانطور که از اسم این تمرین مشخص است شما باید برای انجام آن مانند یک مار کبری ژست بگیرید، انجام حرکت کبری می تواند در ناحیه لگن گردش خون را افزایش می‌دهد و درد کمر را نیز بهبود بخشد، همچنین برای برگ شدن باسن هم در صورتی که شما باسن خود را با یک روغن مناسب به خوبی چرب نمایید که گردش خود آن بالا برود موثر است، ضمنا در مقاله آموزشی چه روغنی بزنم باسنم بزرگ شه ما به شما روغن های مناسب ماساژ باسن را معرفی کرده ایم.

در نهایت برای انجام این تمرین روی شکم دراز کشیده و کف دست‌ های خود را در کنار خود قرار دهید و بالا تنه را به سمت بالا بکشید.

حرکت جسد برای کاهش درد پریود

تمرین جسد به عنوان یکی از بهترین تمرینات یوگا برای کاهش درد پریود از دیدگاه مربیان یوگا محسوب شود، این تمرین در ظاهر کار جز تمرینات راحت یوگا به حساب می آید، اما در اوج سادگی این تمرین به شدت عظلات شما را درگیر خواهد کرد، و به همین دلیل در دوران پریودی به شدت انجام این تمرین توصیه می شود.

برای انجام تمرین جسد ابتدا روی یک زیر انداز نرم دراز بکشید ودست‌ ها و پاهای خود را رها نمایید، سپس اجازه دهید همه عضلات و ماهیچه ها شل شود و تماس با زمین را حس کنند، و سعی کنید که حدود 50 تا 60 ثانیه مکس داشته باشد، و در زمان انجام این حرکت دائما نفس عمیق کشیده و آب بنوشید.

البته انجام تمریناتی مثل حرکت جسد بهتر است که در یک باشگاه ورزشی مجهز و تحت نظر مربی انجام شود، چرا که این حرکت جز تمریناتی است که علاوه بر کاهش درد پریود و جلوگیری از خونریزی در ناحیه لابیا باعث تناسب اندام و لاغری خانم ها نیز می شود، در مقاله آموزشی برنامه ورزشی بدنسازی برای لاغری خانمها شما می توانید آموزش تصویری این تمرین را مشاهده نمایید.

حرکت رساندن سر به زانو نشسته

در حالت نشسته سعی کنید که سر خود را به سمت دو زانو نزدیک نمایید، و دوباره به حالت اولیه باز گردید، این حرکت را چندین بار تکرار نمایید و در زمان رسیدن سر به زانو ها نیز چند ثانیه ای مکس داشته باشید، این ورزش علاوه بر کاهش درد قاعدگی برای کاهش گردن درد نیز موثر است و به عنوان یک حرکت ورزشی برای گردن درد نیز می تواند موثر باشد.

طناب زدن برای کاهش درد پریود

یکی دیگر از تمریناتی که می توان باعث کاهش درد پریود خانم ها شود طناب زدن است که این تمرین فشار بسیار زیادی را به عضلات ران و ناحیه لابیاماژور خواهد شد، همچنین طناب زنی می تواند موجب تقویت عضلات و ماهیچه ها در این نواحی شود، که برای انجام این تمرین روزانه 100 عدد طناب هم کافی است، برای مشاهده تمرینات طناب زنی به صورت تخصصی می توانید مقاله آموزشی روزی چند تا طناب بزنیم تا لاغر شویم را مشاهده نمایید.

کاهش درد پریود با ماساژ

بعد از انجام تمرینات ورزشی ذکر شده برای کاهش درد پریود، ماساژ هم برای این موضوع بسیار تاثیر گذار است، و در زمان ماساژ برای کاهش درد پریودی باید عضلات زیر شکم را دائما ماساژ دهید، همچنین ماساژ دادن لابیا ماژور ها نیز بسیار موثر است، البته این نوع ماساژ چون که ممکن است همراه با خونریزی باشد بهتر است که در حمام انجام شود، پس ماساژ عضلات زیر شکم و لابیا ماژور، بهتر است که ناحیه گودی کمر و کف پا هم ماساژ داده شود، و برای ماساژ این قسمت ها می توانید از روغن زیتون استفاده نمایید.

مطالعه آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب