وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

چرا نباید به چشمان سگ نگاه کرد

چرا نباید به چشمان سگ نگاه کرد

فهرست مطالب

در این مقاله آموزشی قصد داریم بررسی نماییم که چرا نباید به چشمان سگ نگاه کرد و نحوه رفتار صحیح با انواع سگ ها باید به چه صورت باشد که آن ها از وجود ما احساس خطر نکنند و این که ما چگونه باید با یک سگ رفتار کنیم که او ما را به عنوان یک دشمن تشخیص ندهد و به سمت ما حمله ور نشود، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در مورد رفتار سگ ها را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا باید به چشم سگ نگاه کنیم؟
آیا باید به چشم سگ نگاه کنیم؟

آیا باید به چشم سگ نگاه کنیم؟

یکی از رفتارهایی که به صورت غریزی سگ ها به شدت از آن متنفر هستند و این رفتار را به منزله یک رفتار بی ادبانه و خصمانه از سمت طرف مقابل می دانند، نگاه کردن و خیره شدن مستقیم به چشمان سگ ها می باشد، در این حالت سگ از جانب طرف مقابل احساس خطر و ناامنی خواهد کرد و ممکن است که به سمت فردی که به چشمانش خیره شده حمله کند و به وی آسیب برساند.

نگاه سگ به انسان
نگاه سگ به انسان

نگاه سگ به انسان

هر گاه مشاهده کردید که یک سگ غریبه به چشمان شما خیره شده است بدون توجه به این موضوع سریعا از مکان مورد نظر دور شوید و شما به هیچ عنوان در این زمان به چشمان سگ نگاه نکنید و همانطور که گفته شد از محل مورد نظر دور شود.

توجه» نگاه یک سگ غریبه به شما اصلا مورد خوشایندی نیست و همانطور که گفته شد شما باید هر چه سریعتر از سگ فاصله بگیرید، در ضمن اگر تمایل دارید که با انواع سگ های وحشی و خطرناک که در مناطق مختلف می توانند به انسان آسیب بزنند آشنا شوید، در این خصوص می توانید مقاله خطرناک ترین سگ دنیا را مطالعه کنید.

در ضمن مواقعی که یک سگ غریبه به شما خیره می شود، سعی کنید که به هیچ وجه احساس ترس در وجود شما نفوذ نکند، به این دلیل که تمامی حیوانات از جمله سگ ها دارای یک حس غریزه بسیار قدرتمند هستند که ترس را در وجود شما احساس خواهند کرد و این موضوع بیشتر آن ها را ترغیب می کند که به سمت شما حمله کنند.

نکته بعدی که باید در زمان نگاه کردن و خیره شدن سگ های غریبه به آن توجه داشته باشید این است که برخی از افراد به اشتباه در چنین شرایطی به حالت دو زانو می نشینند و تصور آن ها این است که با انجام این کار سگ فکر می کند که شما دوست آن هستید و از آن نمی ترسید، در صورتی که بعد از خیره شدن مستقیم و زل زدن به سگ ها دومین حرکتی که می تواند آن ها را تحریک کند که به شما حمله ور شوند این است که بخواهید جلوی آن ها به حالت دو زانو بنشینید، با این کار یک جورایی آن ها را دعوت به مبارزه کرده اید و طبیعتا سگ های وحشی و خطرناک امتناعی از مبارزه با شما نخواهند داشت.

چگونه به زبان سگ ها حرف بزنیم
چگونه به زبان سگ ها حرف بزنیم

چگونه به زبان سگ ها حرف بزنیم

در ادامه برخی از مواردی که مربوط به زبان بدن سگ ها می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم، که هر موقع مشاهده کردید که سگ شما این نوع زبان بدن را به شما نشان می دهد دقیقا چه چیزی را از شما می خواهد.

حرف زدن با دم سگ

  • هر زمانی که مشاهده کردید سگ شما دم خود را به سمت پایین گرفته و به آهستگی تکان می دهد، سگ با انجام این کار از شما درخواست می کند که شما آن را راهنماییی و کمک کنید تا بتواند دستور شما را انجام دهد.
  • در صورتی که مشاهده کردید که سگ دمش را با سرعت بالایی تکان می دهد، درواقع با انجام این کار می خواهد به شما بفهماند که رییس شما هستید و او آماده است تا دستورات شما را انجام دهد.
  • زمانی که مشاهده می کنید سگ دم خود را بالا آورده و به آرامی تکان می دهد این موضوع نشان دهنده آن است که سگ احساس خیلی خوبی در کنار شما دارد و حاضر است به عنوان یک نگهبان و یا یک دوست خوب در کنار شما باشد و این موضوع حس خیلی خوبی را به سگ می دهد.
  • هر موقع مشاهده کردید که سگ دم خود را بین پاها نگه داشته و جمع کرده است این موضوع نشان دهنده آن است که سگ در این حالت از چیزی ترسیده و احساس اضطراب و نگرانی دارد و شما باید بررسی کنید که این نگرانی و اضطراب بابت چیست.

ارتباط چشمی با سگ

  • مواقعی که مشاهده کردید سگ شما با چشمان به صورت کامل باز به شما نگاه می کند باید بدانید سگ دارد تلاش می کند که توجه شما را به نکته ای جلب کند و از شما انتظار دارد که پاسخ دهید.(توجه» البته در زمان خیره شدن یک سگ غریبه همانطور که گفته شد سریعا از او فاصله بگیرید و به هیچ وجه شما به چشمان او زل نزنید.)
  • هر زمان هم که مشاهده کردید سگ چشمانش را به صورت نیمه باز نگه داشته و یا اصطلاحا چشمان خود را جمع می کند یعنی از شما درخواست بازی دارد و بهتر است که با اسباب بازی های مناسب با او بازی کنید و یا سگ خود را به پیاده روی در یک پارک و یا فضای سبز ببرید.

حرف زدن با گوش های سگ

  • زمانی که سگ گوش های خود را صاف و رو به بالا نگه می دارد، یعنی دارد به محیط اطراف توجه می کند و از آن جا که سگ ها حیوانات بسیار باهوش و ذکاوت بالایی هستند در این زمان در حال بررسی محیط اطراف هستند و شما هم بهتر است که تمرکز سگ خود را به هم نزنید و اجازه دهید او با دقت بالا شرایط محیطی را بررسی نماید.
  • زمانی که سگ یکی از گوش های خود (اغلب گوش سمت چپ) و یا هر دو گوش خود را به حالت آویزان نگه می دارد، این مورد حاکی از آن است که سگ حضور یک شخص غریبه و ناشناس را در محیط احساس کرده است.

حرف زدن با صورت سگ

  • هر موقع که مشاهده کردید که سگ شما به شدت خمیازه می کشد، این مورد نشانه خستگی سگ نیست، بلکه این مورد نشان می دهد که سگ از چیزی ترسیده است، به عنوان مثال شما این مورد را در سگ های کوچک زیاد مشاهده می کنید، وقتی که مثلا یک سگ بزرگتر را می بینند این عکس العمل را از خود بروز می دهند.
  • سگ ها در شرایطی که احساس خطر و اضطراب داشته باشند دائما اطراف بینی و دهان خود را لیس می زنند، با انجام این کار یک جورایی به خود آرامش می دهند که ریلکس باشند در این شرایط، یا این که اطرافیان را دعوت به آرامش می کنند.
  • در شرایطی که سگ ها در حال غذا خوردن هستند و دندان های خود را به هم می فشارند، یا این که دندان های آن ها صدای خر خر کردن می دهد، در این زمان سگ دارد به شما هشدار می دهد که نزدیک نشود، اگر جلو بروید سگ تصور می کند که شما می خواهید غذای او را بدزدید و ممکن است واکنش منفی به این موضوع نشان دهد.

زبان درآوردن سگ نشانه چیست

زبان درآوردن سگ ها در اکثر مواقع نشانه گرسنگی آن ها است، در این شرایط سعی کنید که یک غذای مناسب را تهیه کرده و به سگ غذا بدهید، البته در شرایطی ممکن است سگ احساس تشنگی هم بکند،که باید یک ظرف آب را به وی نشان دهید بیینید آیا به سمت ظرف آب می آید یا این که از شما غذا می خواهد.

دوستت دارم به زبان سگ

هر زمانی که مشاهده کردید سگ به سمت شما می آید و شما را لیس می زند، و یا دم خود را به سمت شما گرفته و خیلی سریع تکان می دهد، در این حالت سگ عشق و علاقه خود را دارد به شما نشان می دهد و شما می توانید آن را به آرامی ناز کرده و خاسته های خود را به سگ منتقل نمایید.

دست دادن سگ نشانه چیست

دست دادن سگ به این معنی است که سگ می خواهد موضوعی را به شما نشان دهد که در این شرایط بهتر است که همراه سگ بروید و ببینید چه چیزی را می خواهد به شما نشان دهد و یا بفهماند.

توجه» یکی از نژاد های سگ پرطرفدار در ایران سگ های سرابی هستند که بسیار قوی و تنومند می باشند و در اکثر مناطق از آن ها به عنوان یک سگ نگهبان و یا یک سگ محافظ (بادیگارد) استفاده می شود که رابطه خیلی خوبی هم با انسان ها دارند، جهت آشنایی با ویژگی های سگ های سرابی می توانید به صفحه سگ سرابی اصیل مراجعه نمایید.

از کجا بفهمیم سگ ناراحته

معمولا زمانی که سگ دم خود را بین پاهای خود نگه می دارد دو نکته مهم را شما باید به آن توجه داشته باشید:

  1. یا از چیزی در محیط اطراف ترسیده است، که شما باید بررسی کنید چه مسئله ای باعث نگرانی سگ شده است
  2. یا این که ممکن است سگ بیمار شده باشد که شما باید آن را به یک دامپزشکی ببرید.

سگ ها از چه کاری خوششان می اید

معمولا سگ ها وقتی که یک کاری را برای صاحب خود انجام می دهند خیلی دوست دارند که مورد تشویق قرار بگیرند، و بهتر است که در این شرایط شما با دادن تکه ای غذا و یا اسباب بازی که مورد علاقه آن ها می باشد، آن ها را تشویق نمایید.

مورد بعدی این است که سگ ها خیلی دوست دارند که صاحبشان به آن ها توجه کافی داشته باشد، بهتر است هر شب آن ها را به پیاده روی ببرید، با سگ خود همشه در خانه صحبت کنید، آن ها احساسات بسیار قوی دارند و می توانند با شما حس همدردی داشته باشند.

برای سگ خود اسباب بازی بخرید و سعی کنید که با او بازی کنید، و به طور کلی توجه کردن به سگ را فراموش نکنید و رفتار شما به گونه ای باشد که احساس کند ارزش زیادی را برای او قائل هستید.

مطالعه آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب