وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

پناهندگی در هلند بهتر است یا آلمان

پناهندگی در هلند بهتر است یا آلمان

فهرست مطالب

آلمان و هلند هر دو جز کشورهای اروپایی هستند که کیفیت زندگی در این دو کشور می‌ تواند بسیار مطلوب باشد، به همین جهت یکی از سوالات رایج اکثر افرادی که قصد مهاجرت به کشور های آلمان و یا هلند را دارند این است که پناهندگی در هلند بهتر است یا آلمان، و یا به عبارتی زندگی در آلمان بهتر است یا هلند، در ادامه این مقاله آموزشی ما قصد داریم بررسی نماییم که کیفیت زندگی از نظر اقتصادی، فرهنگی، امنیت، شغلی، هزینه‌ های زندگی و غیره در کشور آلمان شرایط مطلوب‌ تری دارد و یا در کشور هلند، پس اگر شما هم قصد مهاجرت به کشورهای آلمان و یا هلند را دارید در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید تا اطلاعات جامعی در مورد شرایط زندگی در آلمان و هلند در اختیار شما قرار دهیم.

زندگی در آلمان بهتر است یا هلند
زندگی در آلمان بهتر است یا هلند

زندگی در آلمان بهتر است یا هلند

مقایسه کیفیت زندگی در کشور آلمان و یا هلند به ابعاد مختلفی می‌ تواند بستگی داشته باشد، مثلا از نظر شغلی، مالی، هزینه‌ های زندگی، امنیت و غیره جز عواملی هستند که می‌ توانند تعیین کنند که وضعیت پناهندگی در کشور آلمان می‌ تواند بهتر باشد و در کشور هلند و کدام یک از این کشور ها برای مهاجرت می‌ تواند در اولویت قرار گیرد.

به عنوان مثال طبق آخرین آمار های منتشر شده هزینه‌ های زندگی یک فرد در آلمان نسبت به هلند می‌تواند کمتر باشد چون که به هر حال کشور آلمان به عنوان یک کشور صنعتی شرایط اقتصادی بهتری نسبت به هلند دارد، هزینه زندگی یک فرد در آلمان می‌ تواند حدود ۱۵۵ دلار باشد در حالی که در کشور هلند این رقم به حدود ۱۸۹ دلار می‌تواند برسد.

از نظر اجاره خانه نیز هزینه های زندگی و پرداخت اجاره خانه در آلمان نسبت به هلند مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

اما وضعیت پرداخت حقوق در کشور هلند نسبت به آلمان برای مشاغل مختلف شرایط بهتری دارد و به طور کلی کشور هلند از نظر شاخص آزادی انسان امید به زندگی کیفیت آموزش و زندگی بهتر و همچنین درصد بالایی از انگلیسی زبان‌ ها که در این کشور زندگی می‌ کنند به لحاظ فرهنگی شرایط بهتری نسبت به آلمان دارد و یادگیری زبان آلمانی نیز می تواند سخت‌ تر و دشوار تر باشد.

مقایسه دو کشور آلمان و هلند از نظر شرایط تحصیلی

در صورتی که قصد مهاجرت از روش تحصیلی به دو کشور آلمان و هلند را دارید در این مورد باید به شما بگوییم که طبیعتا در کشور آلمان دانشگاه‌ های صاحب نام تر و با کیفیت‌ تری وجود دارد، بویژه در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات و همچنین در حوزه پزشکی دانشگاه‌ های بسیار با کیفیتی در این کشور هستند و همچنین هزینه‌ های تحصیل در کشور آلمان برای دانشجویان به صورت رایگان در نظر گرفته می‌ شود در صورتی که در کشور هلند هزینه تحصیل برای دانشجویان رایگان نیست.

پس در نتیجه اگر بحث هزینه و کیفیت دانشگاه برای شما در اولویت است بهتر است که آلمان را برای مهاجرت انتخاب نمایید، اما در صورتی که این دو فاکتور برای شما حائز اهمیت نباشد به دلیل راحتی یادگیری زبان انگلیسی نسبت به زبان آلمانی در دانشگاه‌ های هلند می‌ تواند شرایط بهتری را برای شما به همراه داشته باشد.

مقایسه دو کشور آلمان و هلند از نظر وضعیت شغلی

در صورتی که بخواهیم هر دو کشور آلمان و هلند را از نظر وضعیت شغلی و از نظر کاریابی با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که نرخ بیکاری در هر دو کشور تقریباً نزدیک به صفر است و هر دو کشور در زمینه‌ های مختلف با کمبود نیروی کار مواجه هستند، پس در نتیجه در صورتی که شما قصد مهاجرت به هر دو کشور را داشته باشید بهتر است که در یکی از زمینه‌ های شغلی مورد علاقه خود ابتدا به کسب مهارت و تخصص بپردازید و پس از اینکه مهارت لازم را در حوزه شغلی خود به دست آوردید، با مهاجرت به هر یک از کشور های آلمان و یا هلند توانید از شغل و درآمد مطلوبی برای خود برخوردار باشید.

حقوق ماهیانه پناهندگی در هلند و آلمان

از نظر میزان درآمد و حقوق ماهیانه پرداخت دستمزد در کشور هلند با لاتر از کشور آلمان می‌باشد، اما در نقطه مقابل هزینه‌ های زندگی در آلمان بسیار ارزان‌ تر و مقرون به صرفه‌ تر است به خصوص پرداخت اجاره خانه و قیمت اجناس مختلف.

اما به طور کلی اگر شما در یک زمینه شغلی خاص به خصوص شغل‌هایی که هر دو کشور به آن نیاز مبرم دارند مانند مشاغل حوزه it، پزشکی، پرستاری، و غیره.

مقایسه آلمان و هلند از نظر شرایط آب و هوایی

از نظر شرایط آب و هوایی طبیعتا کشور هلند شرایط بهتری نسبت به آلمان دارد و برای آن دسته از مهاجرینی که شرایط آب و هوایی کشور مقصد برایشان حائز اهمیت است انتخاب هلند برای مهاجرت می‌تواند انتخاب ایده‌ آل‌ تر و بهتری باشد.

در کشور آلمان هم مناطق مختلف دارای آب و هوای خاصی هستند، دقیقا مانند کشور خودمان که دارای شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف است، به عنوان مثال شما اگر دنبال یک منطقه‌ ای در کشور آلمان با آب و هوای معتدل هستید بندر هامبورگ می‌ تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت شما باشد.

شرایط کشور های آلمان و هلند از نظر حمل و نقل

هر دو کشور آلمان و هلند از نظر سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته و مجهز هستند و همچنین در کشور هلند هم دوچرخه سواری یکی از عادت های مردم این کشور برای پیشگیری از آلودگی آب و هوا انجام می‌ شود.

البته هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کشور آلمان نسبت به هلند ارزان‌ تر می‌ باشد.

مقایسه آلمان و هلند از نظر بحث امنیت

برخی از افراد که قصد پناهندگی و یا مهاجرت به کشور های آلمان و هلند را دارند احتمالا بحث امنیت هم برایشان حائز اهمیت باشد، که در این خصوص باید گفت که از نظر امنیت هر دو کشور از شرایط ایده‌ آلی برخوردار هستند، کشور آلمان که از نظر نظامی یکی از قدرت‌ های دنیا محسوب می‌شود و هلند هم که به دلیل سیاست‌ های درستی که دولت این کشور اتخاذ کرده است روابط دوستانه‌ای را با سایر کشور های دنیا دارد و میزان جرم و جنایت در هر دو کشور نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

توجه» آن دسته از اتباع افغانی که شرایط زندگی آن ها در ایران و یا افغانستان از نظر امنیت شرایط مطلوبی ندارد می توانند با مطالعه مقاله ایمیل سفارت آلمان برای اتباع افغانی درخواست خود را برای پناهندگی در کشور آلمان ثبت نمایند.

مقایسه دو کشور آلمان و هلند از نظر فرهنگ و زبان

از نظر زبان باید گفت که در کشور هلند مردم به زبان‌ های انگلیسی، هلندی و درصد بسیار کمی هم به زبان آلمانی صحبت می‌ کنند.

اما در کشور آلمان اکثر مردم به زبان آلمانی صحبت می‌ کنند که اگر یادگیری زبان آلمانی برای شما دشوار است مهاجرت به این کشور چندان گزینه مناسبی نیست.

از نظر فرهنگی باید گفت که مردم هلند بسیار مردم شاد و خوشحالی نسبت به آلمانی‌ ها هستند، و شاید برای ما ایرانی‌ ها زندگی کردن در هلند از این نظر شرایط بهتری را داشته باشد.

روش‌ های پناهندگی در کشور هلند و آلمان

درخواست پناهندگی و یا مهاجرت به کشور های آلمان یا هلند از روش‌ های مختلفی می‌ توان استفاده کرد که در بخش زیر چند مورد از آنها را ذکر کرده ایم:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت سیاسی

برای مطالعه » با پاسپورت ترکیه به چند کشور بدون ویزا میتوان رفت

مدارک مورد نیاز برای پناهندگی و یا مهاجرت به کشور های آلمان و هلند

ثبت درخواست پناهندگی در کشور های آلمان و هلند شما ابتدا باید یک سری مدارک اولیه را تهیه کرده و سپس باید آن را به زبان کشور مقصد ترجمه نمایید و تحویل اداره مهاجرت آلمان و هلند در کشور دهید، این مدارک عبارتند از:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • دو قطعه عکس
  • کپی و ترجمه مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه تحصیلی و شغلی و توصیه‌نامه بیمه درمانی
  • نامه پذیرش در دانشگاه
  • پذیرش درخواست کار توسط کارفرما

مطالعه آخرین اخبار

3 پاسخ

  1. سلام
    من نظيم الله هستم از کندوز افغانستان هستم من مجبور شدم برای پناهندگی به ایران آمدم ولی به ی مشکل گیر کردم من مریض دارم سرطان خون 14سالش دخترم هست وضعیت مالیم خوب نیست خودم ی کاریگر هستم 7نفر نان خوار دارم خیلی برام سخت هست تو شرایط فعلی ایران میخواستم از شما بشردوستانه کمکم کنید برای پناهندگی 09178029301

  2. سلام وقت بخیر از افغانستان هستم بعد تو افغانستان شرایط زندگی ندارم اومدم ایران اجازه کار ندارم تو افغانستان مشکلات زیادی دارم گرفتارم لطفا کمکم کنید

  3. سلام من اتباع افغانستان هستم ولی درایران هستم باخانوادهم که خیلی خیلی خیلی زندگی ایجاسخته خانواده ۶نفره هستم هرچه زودتربه ماه کمک کنید به یک کشور اوروپایی بچهایم ازتحصیلات جامیمانن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب