وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

استعلام اعتبار گواهینامه رانندگی با کد ملی 

استعلام اعتبار گواهینامه رانندگی با کد ملی 

فهرست مطالب

روش های مختلفی برای استعلام گواهینامه رانندگی وجود دارد، که یکی از متداول ترین روش های آن استعلام وضعیت گواهینامه رانندگی با کد ملی و با استفاده از چند کد دستوری ساده است که شما می توانید به کمک این روش های ساده بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز شلوغ پلیس +10 به سادگی وضعیت گواهینامه خود را استعلام نمایید، در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید تا با روش های ساده استعلام اعتبار گواهینامه رانندگی با کد ملی آشنا شوید.

استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی
استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی

استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی

تقریبا در اواخر سال 1401 بود که سرهنگ رضایی اعلام کردند که ارسال گواهینامه رانندگی برای قبول شدگان در آزمون راهنمایی و رانندگی (آیین نامه و امتحان تو شهری) بیشتر از 4 روز زمان نمی برد، اما آن چه که تا به امروز مشاهده شده است، ارسال گواهینامه رانندگی وسایل نقلیه در سطوح مختلف تقریبا بین 30 الی 50 روز زمان برده است، لذا برای استعلام گواهینامه قبول شدگان می توانید با استفاده از کد ملی به سادگی وضعیت گواهی نامه خود را استعلام نمایند.

برای این منظور با مراجعه به سامانه najatracking.post.ir شما به سادگی می توانید اعتبار گواهینامه رانندگی خود را استعلام نمایید.

همچنین شما می توانید با ارسال عدد 1 به شماره 1100 به سادگی درخواست استعلام اعتبار گواهینامه خود را ارسال نمایید.

زمانی که شما عدد 1 را به شماره 1100 ارسال کردید، در مرحله بعدی اطلاعات فردی و کد ملی را از شما می خواهد، که با وارد کردن این اطلاعات سامانه پلیس + 10 آخرین وضعیت گواهینامه شما را اطلاع رسانی خواهد کرد، ضمنا در وب سایت خبری mr-bookman برای افرادی که تازه قصد شرکت در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی را دارند، در این وب سایت نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی با جواب رایگان را درج کرده ایم.

استعلام شماره گواهینامه رانندگی با کد ملی
استعلام شماره گواهینامه رانندگی با کد ملی

استعلام شماره گواهینامه رانندگی با کد ملی

برای استعلام شماره گواهینامه رانندگی ابتدا باید کد دستوری #110* را وارد نمایید، سپس در مرحله بعدی عدد دو را وارد کنید.

در مرحله بعدی یکسری موارد برای شما نمایش داده می شود، که از بین آن ها باید بخش خدمات در دست اقدام را انتخاب نمایید، و سپس با توجه به زبان تلفن همراه (فارسی یا انگلیسی) شما باید بر روی گزینه ارسال و یا send بزنید.

سپس یک صفحه دیگر به شما نمایش داده می شود که باید در این صفحه شما خدمات مربوط به پلیس +10 را انتخاب نمایید، و در ادامه همین فرآیند باید گزینه وضعیت مدارک را انتخاب نمایید و سپس بر روی دکمه ارسال بزنید.

در مرحله بعد یک پنجره دیگر به شما نمایش داده می شود که باید در این مرحله استعلام شماره گواهینامه را انتخاب نمایید، و پس از آن کد ملی خود را وارد کرده و در نهایت مشاهده می کنید که شماره گواهینامه رانندگی به شما نمایش داده می شود.

استعلام صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی

برای استعلام وضعیت صدور گواهینامه رانندگی باید مطابق با آموزش تصویری زیر اقدام نمایید.

ابتدا مطابق با تصویر زیر وارد سامانه najatracking.post.ir شوید.

استعلام صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی
استعلام صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی

سپس مطابق با تصویر زیر گزینه گواهینامه را انتخاب نمایید.

استعلام صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی
استعلام صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی

و در آخر هم اطلاعاتی که از شما خواسته شده را وارد نمایید، تا وضعیت صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی به شما اعلام شود.

استعلام گواهینامه از ناجا

گواهینامه رانندگی در هر کشوری حکم سندی را دارد که به افرادی که سن قانونی 18 سال را رد کرده اند این مجوز را می دهد که در سطح شهر و جاده های برون شهری تردد نمایند.

به همین منظور راه های مختلفی برای استعلام گواهینامه رانندگی وجود دارد، که یکی از این روش ها مراجعه حضوری به مراکز ناجه در سراسر کشور است، اما به دلیل مراجعات مکرر مردم برای این موضوع ناجا تصمیم گرفته است که با راه اندازی سامانه najatracking.post.ir به مردم این امکان را بدهد که بدون نیاز به مراجعه حضوری آخرین وضعیت گواهی نامه خود را استعلام نمایند.

استعلام گواهینامه رانندگی پلیس +10

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند که بتوانید وضعیت گواهینامه خود را استعلام نمایید مراجعه به مراکز پلیس +10 می باشد، به دلیل این که مراکز پلیس +10 هم بسیار شلوغ و پر رفت و آمد هستند بهتر است که به جای مراجعه حضوری از با استفاده از سامانه ای که پلیس +10 در نظر گرفته است وضعیت گواهینامه خود را استعلام نمایید، برای این منظور عدد 1 را به شماره 1100 ارسال نمایید، بعد از ارسال این کد دستوری کد ملی و سایر اطلاعات دیگری که از شما خواسته شده را وارد نمایید تا آخرین وضعیت گواهینامه رانندگی به شما اعلام شود.

استعلام گواهینامه رانندگی با شماره گواهینامه

شما می توانید در همان سامانه ناجا با استفاده از وارد کردن شماره گواهی نامه خود، وضعیت ابطال و یا تاریخ انقضای گواهی نامه را استعلام نمایید.

البته تاریخ مربوط به صدور و ابطال گواهی نامه معمولا روی گواهینامه شما درج می شود.

استعلام گواهینامه رانندگی قدیمی

برای استعلام وضعیت گواهینامه های قدیمی و احیانا گم شده شما می توانید به همان سامانه najatracking.post.ir نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایید، در این سامانه امکانی تعبیه شده است که رانندگان بتوانند در صورت گم شدن و مفقود شدن گواهینامه وسیله رانندگی خود وضعیت آن را استعلام نمایند.

استعلام گواهینامه رانندگی جعلی

امروزه گواهینامه های جعلی هم به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است، اما همانطور که می دانید طبق قانون افرادی که از گواهینامه های جعلی و یا هر نوع مدارک جعلی دیگر اعم از کارت ملی، سند خودرو، ماشین و غیره در جهت کلاه برداری در جامعه استفاده نمایند، جرایم بسیار سنگینی برای آن ها در نظر گرفته می شود.

در صورتی که شما حادثه رانندگی برایتان بوجود آمد و قصد داشتید که اصل یا جعل بودن گواهینامه شخصی که با آن تصادف کرده اید را استعلام نمایید، می توانید از طریق هولوگرام درج شده بر روی گواهی نامه فرد، و با استفاده از نور گوشی خود بر روی آن (که اگر بعد از تابیدن نور گوشی هولوگرام محو شد یعنی گواهینامه مورد نظر جعلی است) مطمئن شوید که گواهینامه جعلی است یا خیر.

همچنین شما می توانید با ارسال عدد 1 به سامانه 1100 پلیس + 10 هم وضعیت اصل یا جعلی بودن گواهینامه مورد نظر را استعلام نمایید.

استعلام گواهینامه با نام و نام خانوادگی

استعلام گواهینامه با نام و نام خانوادگی اصلا ممکن نیست، چرا که قطعا افراد مختلفی در هر کشور هستند که ممکن است نام و نام خوانوادگی آن ها یکسان و مشابه باشد.

پس در نتیجه بهترین راهکار برای استعلام وضعیت گواهینامه رانندگی افراد مختلف استفاده از کد ملی می باشد، که هر شخصی کد ملی منحصر به فرد خود را دارد، و به سادگی می توان از طریق سامانه های مختلف ارتباطی که در ایم مقاله شما با آن ها آشنا شدید، و ضعیت گواهینامه خود را استعلام نمایید.

مطالعه آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب