وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

برای دیسک کمر چه ورزشی خوبه

برای دیسک کمر چه ورزشی خوبه

فهرست مطالب

دیسک کمر و کمر درد یکی از مشکلاتی است که ممک است برای افراد مختلف بوجود آید، البته بیشتر افراد میانسال و سن بالا با کمر درد و دیسک کمر دست و پنجه نرم می کنند، اما گاها مشاهده شده که خیلی از جوان ها نیز با این معضل روبه رو هستند.

روش های متداولی برای مقابله با کمر درد و دیسک کمر وجود دارد، مثلا جراحی، فیزیوتراپی، و غیره، اما یکی از روش های موثری که با پیشرفت علم پزشکی به مبتلایان به کمر درد و دیسک کمر توصیه می شود در منزل و یا در محیط باشگاه انجام دهند، تمرین ورزشی برای دیسک کمر و کمر درد است، که در ادامه این مطلب قصد داریم تمرینات ورزشی مناسب در این خصوص را به شما آموزش دهیم.

ورزش برای سیاتیک و دیسک کمر
ورزش برای سیاتیک و دیسک کمر

فیلم ورزش برای سیاتیک و دیسک کمر

در ابتدا قصد داریم که به کمک یک ویدئوی آموزشی تمرینات مناسب برای کمر درد را به شما ارائه دهیم، این ویدئوی آموزشی به شما کمک می کند که بتوانید به شکل صحیح این تمرینات ورزشی را انجام دهید.

فیلم ورزش برای بیرون زدگی دیسک کمر

افرادی هم که با مشکل بیرون زدگی دیسک کمر مواجه هستند می توانند ویدئوی زیر را مشاهده نمایند، و با نحوه انجام تمرینات مناسب برای این مشکل آشنا شوند.

فیلم ورزش دیسک کمر مهره 4 و 5

افرادی که با مشکل دیسک کمر مواجه هستند، درد ناشی از آن را ممکن است که در مهره های مختلف ستون فقرات خود احساس نمایند، دو تا از مهره هایی که معمولا در این موضع خیلی درگیر می شود، مهره های 4 و 5 هستند که در ویدئوی درمان معجزه فیلم ورزش دیسک کمر می توانید تمرینات ورزشی مناسبی که به این دو مهره فشاری وارد نمی کند را مشاهده نمایید.

نکته مهمی که در زمان انجام این تمرینات باید به آن توجه نمایید این است که انجام این حرکت های ورزشی باید با مشورت گرفتن از یک مربی حرفه ای و کاربلد انجام شود.

برای کمردرد چه ورزشی خوبه
برای کمردرد چه ورزشی خوبه

برای کمردرد چه ورزشی خوبه

در صورت داشتم مشکل کمردرد و اگر احیانا امکان مراجعه به باشگاه های ورزشی را ندارید، می توانید در منزل خود تمرینات ورزشی زیر را که می تواند موجب تسکین کمردرد شما شود را انجام دهید.

ابتدا در منزل خود یک زیر انداز نرم را پهن کنید، برای این موضوع می توانید از تشک های طبی، حوله نرم، و یا فرش های دستباف پشمی هم استفاده نمایید، سپس دست خود را به زیر قوس کمر برده و و شکم خود را به آرامی به سمت پایین فشار دهید، و سعی کنید که در زمان انجام این کار حدود 15 ثانیه مکس داشته باشید.

این تمرین را هر روز 15 مرتبه انجام دهید و در هر بار هم 15 ثانیه مکس را داشته باشید.

تمرین ورزشی برای دیسک کمر

یکی دیگر از تمریناتی که می تواند موجب تسکین درد کمر شما شود، و برای افرادی هم که به تازگی دیسک کمر خود را عمل کرده اند می تواند مناسب باشد، این است که در ابتدا سعی کنید که به حالت طاق باز بخوابید و سعی کنید که پاهای خود را هم به صورت کامل دراز نمایید (همانند تمرین قبل از یک زیر انداز نرم نیز استفاده نمایید)، سپس ابتدا پای راست را خم کرده و با هر دو دست محکم زیر زانو را گرفته و با قدرت زیاد فشار دهید، سعی کنید که به هر سختی هم که شده زانو را به قفسه سینه خود نزدیک نمایید.

پس از نزدیک شدن زانو به قفسه سینه حدود 15 ثانیه آن را نگه دارید، و سپس همین حرکت را برای زانوی چپ نیز انجام دهید.

این تمرین ساده را در منزل سعی کنید که در 10 ست، و در هر ست هم با مکس 15 ثانیه ای انجام دهید.

حرکات ورزشی مناسب برای دیسک کمر

در ادامه شما را با چند نمونه دیگر از حرکات ورزشی استاندارد برای دیسک کمر و کمردرد آشنا می کنیم، این تمرینات بهتر است که در باشگاه ورزشی و تحت نظر مربی انجام شود، اگر یک حریف تمرینی هم برای ارائه انگیزه بیشتر به شما وجود داشته باشد که چه بهتر، در غیر اینصورت می توانید به کمک ویدئو های ابتدای صفحه تمرینات را در منزل انجام دهید، فقط دقت کنید که حرکات به درستی اجرا شود.

تمرین شماره یک برای دیسک کمر و کمردرد

مجددا بر روی یک زیر انداز نرم به حالت طاق باز دراز بکشید، سپس هر دو پای خود را خم کرده و سعی کنید که هر دو زانوی خود را به قفسه سینه بچسبانید، و به مدت 15 تا 20 ثانیه در همین حالت نگه دارید، و دوباره پاهای خود را دراز نمایید، این تمرین را می توانید تا 10 الی 15 مرتبه انجام دهید، ضمنا در مقاله آموزشی برنامه ورزشی بدنسازی برای لاغری خانمها این تمرین در قالب یک ویدئوی آموزشی و توسط یک مربی حرفه ای به شما آموزش داده شده است.

تمرین شماره دو برای دیسک کمر و کمردرد

برای انجام تمرین بعدی هم به حالت دمر خوابیده و سپس سر و گردن خود را به سمت بالا آورده و دوباره پایین بیاورید، در هر بار بالا آوردن سر و گردن به مدت 20 ثانیه نگه دارید.

این تمرین را هم 20 مرتبه انجام دهید، البته اگر در زمان مکس کردن احساس درد شدید کردید، می توانید تایم مکس کردن خود را کاهش دهید.

تمرین شماره سه برای دیسک کمر و کمردرد

این تمرین تقریبا شبیه دراز و نشست است، برای انجام آن ابتدا به حالت طاق باز خوابیده و سپس حرکت دراز و نشست را انجام دهید، و برای فشار وارد کردن به برخی از عضلات شکمی و گودی کمر می توانید این تمرین را بر روی یک سطح شیب دار انجام دهید، معمولا هم در باشگاه های ورزشی دستگاه های مناسب برای این نوع تمرینات وجود دارد.

توجه» در صورتی که تمایل به مهاجرت از طریق ورزش را دارید، و دارای مدارک مربیگری ورزشی هستید پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی مهاجرت از طریق مربیگری ورزشی را مطالعه نمایید.

تمرین شماره چهار برای دیسک کمر و کمردرد

تمرین بعدی شبیه دوچرخه سواری است، برای انجام آن ابتدا دراز کشیده و زانو های خود را به داخل شکم جمع کنید، سپس به حالت دوچرخه سواری زانو های خود را به حرکت درآورید، این تمرین را می توانید به صورت روزانه در 15 ست انجام دهید.

تمرین شماره پنج برای دیسک کمر و کمردرد

در تمرین شماره 5 سعی کنید که به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید، سپس کف کف دو دست و زانو های شما باید کاملا به زمین بچسبد، بعد از این که در حالت چهار دست و پا قرار گرفتید توجه داشته باشید که باید به صورت همزمان پای چپ و دست راست خود را به سمت بالا حرکت داده و به مدت 20 ثانیه در همین حالت نگه دارید، و سپس برای دست چپ و پای راست نیز این حرکت را تکرار نمایید.

این تمرین در ابتدا قطعا برای شما سخت است، پس بنابراین اگر انجام آن برای شما دشوار بود می توانید از ویدئوی های آموزشی کمک بگیرید و یا در باشگاه به کمک مربی این تمرین را انجام دهید.

در ضمن این حرکت برای درمان کمردرد نیز می تواند موثر باشد، البته افرادی که دارای مشکل کمردرد و یا دیسک کمر هستند می توانند به صفحه ورزش ویلیامز برای دیسک کمر مراجعه نمایند و در این صفحه فیلم آموزش تمرینات ویلیامز برای تسکین کمردرد را مشاهده نمایند.

بهترین ورزش برای دیسک کمر و سیاتیک

در بین تمامی ورزش هایی که در بخش های قبلی با آن آشنا شدید، از نظر علم پزشکی بهترین حرکت های ورزشی برای مشکل کمردرد می تواند انجام تمریناتی مثل:

  • حرکت کبری
  • تمرین گربه – گاو
  • تمرین سگ پرنده
  • تمرین کرانچ
  • تمرین تک زانو به داخل شکم
  • تمرین دو زانو به داخل شکم
  • تمرینات پیلاتس
  • شنا
  • دوچرخه سواری
  • پیاده روی با کفش مناسب

این تمرینات جز بهترین تمرینات ورزشی برای کمردرد و دیسک کمر هستند، که در ویدئو های آموزشی ابتدای صفحه شما با نحوه انجام آن ها آشنا شدید، و در مقاله آموزشی حرکات ورزشی با توپ کوچک پیلاتس هم می توانید با تمرینات پلاتس آشنا شوید.

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

علم پزشکی امروزه ثابت کرده است که در کنار استفاده از انواع دارو و روش های جراحی و غیر، تمرینات ورزشی مناسب و اصولی نیز تاثیر بسزایی در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات دارد، مثلا شما اگر مقاله آموزشی حرکات ورزشی برای کاهش درد پریود را مطالعه نمایید، متوجه خواهید شد که چقدر ساده و بدون هیچ هزینه ای به کمک ورزش می توان از درد های ناشی از دوران قاعدگی خلاص شد.

و یا در مقاله آموزشی حرکات ورزشی برای تنگی کانال نخاعی نیز می توانید دریابید که به کمک تمرینات ساده ورزشی چقد راحت می شود حتی مشکلات بزرگی مثل تنگی کانال نخاعی را نیز برطرف کرد، برای درمان کمردرد هم که امروزه افراد زیادی با آن مواجه هستند، با ورزش کردن می توان درد های ناشی از آن را کاهش داد، البته که ورزش کردن می تواند باعث پیشگیری بسیاری از مشکلات و بیماری های جسمی و روحی شود.

چه ورزش های برای دیسک کمر کمردرد مضر هستند؟

به طور کلی انجام ورزش های سنگین مانند تمرینات ورزشی بدنسازی برای دیسک کمر بسیار مضر هستند، در بین تمرینات هوازی هم ورزش هایی مثل پروانه برای دیسک کمر بسیار مضر است، طناب زدن هم اگر به شکل درست انجام نشود می تواند برای دیسک کمر ضرر داشته باشد، که در این خصوص پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با نحوه طناب زدن به صورت اصلی و انجام درست تمرینات طناب زنی در باشگاه مقاله آموزشی روزی چند تا طناب بزنیم تا لاغر شویم را مطالعه نمایید، در این مقاله ویدئوی آموزش طناب زنی هم درج شده است.

مطالعه آخرین اخبار

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب