وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

فهرست مطالب

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور کدام است؟ همانطور که می دانید رشته دندانپزشکی یکی از رشته های بسیار پر درآمد و پرطرفدار محسوب می شود، و در شرایط اقتصادی امروز جامعه رشته دندانپزشکی یکی از انتخاب های ایده آل برای ادامه تحصیل است.

البته جدای از بحث درآمد بالای دندانپزشکی چه در ایران و چه در سایر کشور های جهان، بسیاری از افراد هم علاقه بسیار زیادی به این شاخه پزشکی دارند، اما یکی از مشکلات رشته دندانپزشکی در ایران این است که قبولی در دانشگاه های معتبر کار دشواری است، به همین دلیل علاقه مندان به رشته دندانپزشکی به دنبال ارزانترین و بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی هستند، که در ادامه این مطلب ما قصد داریم که لیست بهترین کشور های مناسب برای تحصیل در رشته دندانپزشکی را به شما معرفی نماییم.

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی
ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

شرایط بسیار بد حاکم بر سیستم آموزشی ایران به خصوص در زمینه پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف و بویژه برای رشته های پرطرفدار و کاربردی نظیر دندانپزشکی (قوانین بی پایه و اساس نظیر شرط معدل، انواع سهمیه ها و غیره )، باعث شده است که علاقه مندان به رشته دندانپزشکی مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را در اولویت خود قرار دهند.

در ادامه شما با لیست کاملی از بهترین کشور ها برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور آشنا خواهید شد، و هر کدام از این کشور ها که مورد توجه شما قرار گرفت می توانید با دریافت مشاوره از موسسات مهاجرتی معتبر نسبت به شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور های توسعه یافته اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

کشور ترکیه یکی از کشور های ایده آل برای مهاجرت ایرانیان در زمینه های مختلف بویژه برای تحصیل در رشته های پزشکی می باشد.

به دلیل روابط سیاسی نسبتا مناسب ترکیه با ایران، در حال حاضر شرایط مهاجرت به ترکیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برای ایرانیان آسان تر می باشد.

ضمنا دانشگاه های بسیار خوبی که در شهرهایی نظیر استانبول، آنکارا، آنتالیا، وان و دیگر شهر های ترکیه وجود دارد سبب شده است که علاقه مندان به رشته تحصیلی داندانپزشکی نیز، کشور ترکیه را برای مهاجرت برگزینند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل در کشور ترکیه نسبت به دیگر کشور ها برای ایرانیان ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد، و دلیل این موضوع هم نزدیکی کشور ترکیه به ایران است.

در بخش زیر هم لیست برخی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه که هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز مناسب و مقرون به صرفه است را به شما معرفی می کنیم.

  • دانشگاه پزشکی استانبول
  • دانشگاه پزشکی اژه
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه پزشکی باغچه شهر
  • دانشگاه پزشکی بیلکنت
  • دانشگاه پزشکی بغازیچی
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه پزشکی قاضی
  • دانشگاه پزشکی آتاتورک
  • دانشگاه پزشکی فنی خاورمیانه
  • دانشگاه پزشکی آنکارا
  • دانشگاه پزشکی سابانچی

ارزانترین دانشگاه دندانپزشکی ترکیه

در بین دانشگاه های ذکر شده در بخش بالا، دانشگاه پزشکی استانبول، دانشگاه پزشکی باغچه شهر، و دانشگاه فنی خاورمیانه از جمله ارزان ترین داشنگاه های دندانپزشکی در کشور ترکیه هستند.

مهاجرت به لهستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

دیگر کشور اروپایی که برای تحصیل در رشته های پزشکی و پیران پزشکی بسیار گزینه جذاب و مناسبی است کشور لهستان می باشد.

البته شرایط مهاجرت به کشور لهستان برای دانشجویان ایرانی کار دشواری است که در این زمینه یک وکیل حرفه ای و کاربلد و یا موسسه حقوقی در زمینه مهاجرت تحصیلی می تواند به شما کمک نماید.

البته یکی از مزیت های ادامه تحصیل در کشور لهستان برای رشته هایی نظیر دندانپزشکی می توان به کیفیت بالای دانشگاه های لهستان و همچنین هزینه نسبتا پایین تحصیل در این کشور اشاره کرد، به عنوان مثال شما با هزینه حدود 12500 دلار تا 15000 دلار می توانید در این کشور ادامه تحصیل دهید، و یک زندگی دانشجویی نسبتا خوب را داشته باشید.

ضمنا شما با تسلط بر زبان انگلیسی که تقریبا همه دانشجویان به آن کم و بیش آشنا هستند هم می توانید در دانشگاه های لهستان ادامه تحصیل دهید، و از نظر زبان هم مشکل خاصی را در این کشور ندارید.

مهاجرت به روسیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

قطعا در جریان هستید که کشور روسیه یکی از کشور های پیشرو در زمینه پزشکی است، و تحصیل در تمامی رشته های پزشکی و پیران پزشکی در کشور روسیه از آینده بسیار خوبی برخوردار است، روسیه با داشتن بهترین دانشگاه های پزشکی در شهرهای زیبایی مثل سن پترزبورگ، روستوف و البته مسکو، دانشجویان زیادی را همه ساله از سراسر دنیا جذب می کند.

البته ادامه تحصیل در کشور روسیه با مشکلاتی مثل یادگیری زبان روسی که جز زبان های سخت برای یادیگری به حساب می آید، شرایط بد آب و هوایی (آب و هوای بسیار سرد و قطبی که اکثر افراد به آن عادت ندارند) و غیره مواجه است و همچنین یکی از مشکلات بسیار مهم روسیه برای ادامه تحصیل دانشجویان شرایط جنگ این کشور با اوکراین است.

البته در کنار تمامی این معایب ذکر شده روسیه هم مانند ترکیه برای دانشجویان ایرانی گزینه مناسبی محسوب می شود، چرا که روسیه به دلیل داشتن روابط سیاسی نسبتا مناسب با دولت ایران شرایط مهاجرت را برای دانشجویان ایرانی راحت کرده است.

در صورتی که شرایط خاص و سیاسی ایران به شکل کنونی نبود شاید روسیه به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی محسوب نمی شد، اما در شرایط فعلی ایران، روسیه را نیز می توان جز کشور های مناسب برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به حساب آورد.

مجارستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

دیگر کشور اروپایی که می توان از آن به عنوان امن ترین کشور برای مهاجرت و تحصیل نام برد، کشور مجارستان است.

علاوه بر امنیت بالا در کشور مجارستان، یکی دیگر از مزیت های تحصیل در این کشور را می توان به این موضوع اشاره کرد که دانشجویان رشته دندانپزشکی بدون کنکور می توانند در دانشگاه های مختلف این کشور ثبت نام کرده و تحصیلات خود را ادامه دهند، اکثر دانشگاه های کشور مجارستان جز دانشگاه های معتبر و شناخته شده هستند، به همین دلیل چندان تفاوتی در انتخاب نوع دانشگاه برای شما ندارد.

فرانسه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

فرانسه را می توان به عنوان یک کشور ایده آل و رویایی برای ادامه تحصیل در رشته هایی نظیر دندانپزشکی به حساب آورد، در کشور فرانسه شما می توانید در مدت زمان یک سال به صورت رایگان در کشور فرانسه در رشته دندانپزشکی تحصیلات خود را ادامه دهید، و در سال دوم در صورتی که نمرات عالی کسب نمایید و بتوانید به زبان فرانسه هم تسلط کافی داشته باشید (یادگیری زبان فرانسه نیز یک مقدار دشوار است، و یکی از دغدغه های مهم دانشجویان علاقه مند به تحصیل در فرانسه یادگیری زبان فرانسوی است.) سال دوم هم می توانید به صورت رایگان تحصیلات خود را ادامه دهید.

در مورد سختی های تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه می توان به دو مورد اشاره کرد، یکی سختی یادگیری زبان فرانسوی، و دوم هزینه های بالای مهاجرت به این کشور، اگر این دو مورد را شما بتوانید هندل نمایید، به جرات می توان گفت که فرانسه بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور می باشد.

اسپانیا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

شما در کشور اسپانیا نیز می توانید بدون کنکور در رشته هایی نظیر دندانپزشکی تحصیلات خود را ادامه دهید، هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در کشور اسپانیا حدود 3000 تا 4000 هزار یورو در سال می باشد، که هزینه نسبتا سنگینی محسوب می شود، اما قطعا یک تحصیل و زندگی کشور اسپانیا به خصوص در رشته های پر درآمدی مثل دندانپزشکی یک تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی برای هر فردی می تواند باشد.

آلمان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

آلمان هم ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور به حساب می آید، البته شاید الان با شنیدن این جمله بسیار خوشحال شده باشید، خبر بد برای شما این است که برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق تحصیل به کشور آلمان باید در آزمون ورودی سفارت این کشور شرکت نمایید، که این آزمون آزمون نسبتا سختی می باشد.

ضمنا باید به زبان آلمانی هم تسلط کافی داشته باشید، که زبان آلمانی هم جز زبان های دشوار برای یادگیری به حساب می آید.

اما اگر از این دو مانع بزرگ بتوانید عبور کنید، در ادامه تحصیل شما در کشور آلمان به صورت کاملا رایگان است، ضمنا دولت آلمان در زمان پروسه دانشجویی و اخذ تخصص به شما حقوق می دهد که بتوانید بدون هیچ دغدغه ای در این کشور تحصیلات خود را سپری نمایید.

اما پس از تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی شرایط کار در این کشور کاملا متفاوت نسبت به ایران است، مثلا شما در ایران اگر در طول 8 ساعت تایم کاری شاید نهایت یک ساعت کار مفید را انجام دهید، اما در کشور آلمان شاید در 8 ساعت تام کاری حداقل ساعت کار مفید را از شما بخواهند.

رومانی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور

کشور رومانی هم امکان ادامه تحصیل برای دانشجویانی که به زبان های انگلیسی، فرانسوی، رومانیایی تسلط دارند را در دانشگاه های این کشور فراهم کرده است، و دانشجویان بین المللی می توانند بدون نیاز به شرکت در کنکور و یا هر نوع امتحان ورودی در دانشگاه های مختلف کشور رومانی ثبت نام کرده و در رشته های پرطرفدار نظیر دندانپزشکی تحصیلات خود را ادامه دهند.

در کشور رومانی فقط آن دسته از دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی را دارند باید در امتحان ورودی دانشگاه ها شرکت نمایند، و مابقی دانشجویان به راحتی و بدون نیاز به شرکت در انتحان کنکور می توانند در رشته تحصیلی مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.

ادامه تحصیل در کشور اکراین در رشته روانشناسی بدون کنکور

شاید تا دو سال پیش و قبل از شروع جنگ اکراین و روسیه یکی از بهترین و ارزانترین کشور ها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور اوکراین بود، چون که هم از نظر هزینه و هم از این نظر که شما با تسلط بر زبان های انگلیسی، فرانسوی و حتی روسی می توانستید در دانشگاه های اوکراین بدون کنکور ثبت نام نمایید.

البته در حال حاضر به خاطر شرایط خاص این کشور امنیت کافی در اوکراین وجود ندارد، اما در صورت اتمام جنگ قطعا باز هم کشور اوکراین می تواند یکی از گزینه های ایده آل برای مهاجرت و ادامه تحصیل باشد.

ادامه تحصیل در کشور لیتوانی در رشته روانشناسی بدون کنکور

کشور لیتوانی هم با داشتن دانشگاه های معتبر این امکان را برای دانشجویان رشته های مختلف پزشکی و مهندسی فراهم کرده است که بتوانند بدون نیاز به کنکور در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند.

البته مهاجرت تحصیلی و کاری به کشور لیتوانی برای دانشجویان ایرانی کار نسبتا دشواری به حساب می آید، به همین دلیل پیشنهاد می شود که از یک موسسه مهاجرتی در این زمینه مشاوره تخصصی و مورد نیاز را دریافت نمایید.

از نظر هزینه هم کشور لیتوانی جز کشور های گران قیمت برای مهاجرت تحصیلی و کاری به حساب می آید، و دانشجویان باید هزینه ای حدود ماهانه 11000 تا 13000 دلار را برای تحصیل در این کشور صرف نمایند.

تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون ورودی در خارج
تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون ورودی در خارج

تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون ورودی در خارج

کشورهایی نظیر ترکیه، مجارستان، لهستان، روسیه، اکراین، فرانسه، اسپانیا، آلمان، رومانی، لیتوانی از جمله کشورهایی هستند که به شما اجازه می دهند بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوید.

البته کشورهای دیگری نظیر ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا، اتریش و سوئد نیز هستند که به شما اجازه می دهند که بدون کنکور در دانشگاه های معتبر این کشور ها مشغول به تحصیل شوید، البته این کشور ها هزینه تحصیل خیلی بالاتری دارند.

تحصیل دندانپزشکی بدون آزمون ورودی

دانشجویانی که تمایل دارند بدون آزمون ورودی در دانشگاه های مختلف مشغول به تحصیل شوند، باید این نکته را مد نظر داشته باشند که با تحصیل بدون آزمون ورودی دیگر نمی توانند بورسیه تحصیلی در رشته هایی نظیر دندانپزشکی را اخذ نمایند، و آن ها فقط می توانند پس از اتمام تحصیل در دانشگاه مورد نظر، مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایند.

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته هایی نظیر دندانپزشکی

در بین کشور های ذکر شده در بحش قبلی که به شما اجازه می دادند که بدون نیاز به کنکور در دانشگاه های آن جا ثبت نام کرده و مدرک دندانپزشکی خود را اخذ نمایید، کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران جز ارزان ترین کشور ها محسوب می شود.

البته کشور ترکیه از نظر فرهنگی هم به کشور ما بسیار نزدیک است، و هموطنان ما در این کشور ساده تر می توانند خود را با شرایط آن جا وقف دهند.

بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

اما بهترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون شک کشور فرانسه است، به غیر از رشته دندانپزشکی سایر رشته های تحصیلی هم در کشور فرانسه به عنوان آزاد ترین کشور دنیا آینده بسیار خوبی را دارد.

مطالعه آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب