وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

خبر فوری مهاجرین افغان در ایران امروز

خبر فوری مهاجرین افغان در ایران امروز

فهرست مطالب

در این صفحه ما جدیدترین اخبار در مورد مهاجرین افغان در ایران را در اختیار شما قرار می دهیم، شما می توانید جدیدترین اخبار مربوط به مهاجرین کشور افغانستان را در ادامه این مطلب مشاهده نمایید.

خبر فوری مهاجرین افغان در ایران امروز 1402
خبر فوری مهاجرین افغان در ایران امروز 1402

خبر فوری مهاجرین افغان در ایران امروز 1402

از جمله اخباری که در مورد مهاجرین کشور افغانستان در ایران بسیار رایج شده است، اخبار مربوط به افزایش تعداد دانش آموزان افغانستانی است.

با توجه به دستور مقام معظم رهبری و تاکید به ارائه شناسنامه ایرانی به اتباع افغانی که شرایط قانوی لازم را در خصوص اخد تابعیت دارند، آمار دانش آموزان افغانی در ایران به شدت افزایش یافته است، البته مهاجرین عزیزی که در حال حاضر تابعیت و شناسنامه ایرانی ندارند می توانند با مطالعه مقاله آیا مهاجران افغان را ایران مدرک میدهد نسبت به شرایط اخد مدرک تحصیلی فرزندان خود و همچنین شرایط اخذ شناسنامه ایرانی اطلاعات لازم در این مورد را کسب نمایند.

اخبار مربوط به آمار 700 هزار نفری دانش آموزان افغانی در ایران

به گفته وزیر آموزش و پرورش تا قبل از تحولات کشور افغانستان ۵۵۲ هزار دانش آموز از این کشور در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل بودند و امروز بعد از تحولات این کشور پیش بینی می شود این جمعیت به ۷۰۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: همچنین از حدود ۱۵۰ هزار دانشجوی خارجی ۵۷تا ۵۸ هزار دانشجوی اتباع افغانستانی در کشور حضور دارند و آنهایی که سواد نداشتند نیز از امکانات سواد آموزی بهره مند شدند.

وی یادآور شد: افزون براین برای ۱۵۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دفترچه سلامت صادر شده و مانند همه ایرانیان از خدمات درمانی رایگان بهره مند هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اضافه کرد: جمهوری اسلامی با حداقل اعتبارات و کمک‌های بین المللی بدون هیاهو و سر و صداهای بین المللی برای ایجاد زمینه مناسب زندگی برای اتباع افغانستانی تلاش کرده است اما هستند کشورهایی که برای پذیرایی از تنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر مهاجر کارهای تبلیغاتی فراوانی انجام می‌دهند.

منبع خبر: وب سایت خبر آنلاین

خبر فوری مهاجرین افغان در ایران
خبر فوری مهاجرین افغان در ایران

خبر فوری مهاجرین افغان در ایران

یکی دیگر از اخباری که این روزها در مورد مهاجرین کشور افغانستان بسیار رایج شده است، مربوط به ارائه تابعیت سیاسی به اتباع کشور افغانستان است.

ارائه تابعیت سیاسی به مهاجرین کشور افغانستان در ایران

رصد فضای سیاستگذاری و اجرایی کشور در برابر بالا رفتن بی‌قاعده و غیر طبیعی اتباع افغانستان در ایران موید این است که نه تنها اراده جدی در دستگاههای اجرایی متولی برای کنترل و مقابله با ورود بی‎قاعده و غیر قانونی افغان‌ها به ایران وجود ندارد که با نادیده انگاشتن تعمدی آسیب‌های گسترده اجتماعی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ناشی از حضور بیش از 8 تا 10 میلیون تبعه افغانستان در ایران، به سمت تسهیل ورود و اقامت آنها در کشور هستند به گونه‌ای که مجلس شورای اسلامی یازدهم در آبان 1401 کلیات طرح سازمان ملی مهاجرت را تصویب کرد.

طرحی که ازسوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و با ترجمه ناقص قانون اقامت آلمان و بدون ملاحظه تفاوت‌های معنادار شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و حتی حجم جمعیت پناهجو در دو کشور ارائه و توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود.

طرحی که مدعی کنترل و ساماندهی حضور بی‌قاعده اتباع خارجی در ایران است اما در عمل به دنبال زمینه سازی برای پذیرش و ادغام حداکثری اتباع خارجی با حداقل شرایط و شاخص‌های توسعه انسانی است و این در شرایطی است که کشور در معرض شدیدترین و نگران کننده‌ترین بحران فرار مغزها و مهاجرت نخبگان و متخصصان ایرانی قرار دارد.

تداوم و گسترش سیاست‌ درهای باز همچون عدم ساماندهی و کنترل مرزهای شرقی، صدور روزانه هزاران ویزای گردشگری بدون بازگشت، تمدید اتوماتیک مان ویزاهای گردشگری، زیارتی، ملاقات و درمان، حذف و تقلیل جریمه‌های نقدی ورود و اقامت غیر قانونی در کشور، دسترسی آسان اتباع خارجی فاقدین مدرک ورود و اقامت قانونی به انواع خدمات آموزشی و بهداشتی در کنار برنامه سازیهای متعدد و متنوع در غالب شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، حکایت از برنامه‌ریزی‌های هدفمندی دارد که بدون ملاحظه مقتضیات مربوط به منافع و امنیت ملی و نیز رعایت شاخص‌های جمعیتی، قومی، مذهبی و اجتماعی به دنبال انتقال، جابجایی و ادغام اجتماعی اتباع بیگانه در ایران هستند و در این ارتباط برای نیل به اهداف، در اقدامی شتابزده به دنبال تغییر قوانین و مقررات کشور از طریق تصویب طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت می‌باشند.

مغایرت طرح سازمان ملی مهاجرت با منویات رهبر معظم انقلاب در باب جمعیت و نیروی انسانی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درحالی تشکیل سازمان ملی مهاجرت را ابزاری برای ساماندهی حضور بی‌قاعده میلیونها تبعه بیگانه و جبران کاهش جمعیت کشور در دهه‌های آینده معرفی می‌کنند که این مدعا صراحتا خلاف منویات رهبر معظم انقلاب در باب جمعیت و سیاست‌های کلی نظام در حوزه‌های امنیت و جمعیت است. ایشان در سخنرانی نوروزی در 1397 صراحتا بر این نکته تأکید می‌نمایند که «جوان و نیروی انسانی چیزی نیست که یک کشور بتواند از خارج تامین کند بایستی خود آن کشور آن را تامین کند».

همچنین ایشان در بند 13 سیاست‌های کلی جمعیت بر «تقویت مؤلفه‌های هویت‎بخش ملی (ایرانی، اسلامی و انقلابی) و ارتقاء وفاق همگرایی اجتماعی در پهنه سرزمینی به ویژه در میان مرزنشینان و ایرانیان خارج از کشور» تأکید نموده‌اند.

اهتمام برخی مسئولین دستگاههای اجرایی در کنار برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرای پروژه جابجایی جمعیت ایرانی با اتباع افغانستان از طریق تشکیل غیر قانونی سازمان ملی مهاجرت در وزارت کشور و در کنار افزایش کمی و کیفی خدمات اجتماعی به اتباع غیر قانونی که ماندگاری و تثبیت آنها در ایران را بیمه می‌کند در شرایطی است که گزارش‌ها حکایت از آن دارند که از کل بودجه 11 هزار میلیارد تومانی قانون جوانی جمعیت در سال 1401 کمتر از نیم همت آن به دستگاه‌های ذیربط تخصیص یافته است که می‌تواند نشانه‌ای از عدم باور مندی مسئولین به اجرای قانون جوانی جمعیت دارد و این در شرایطی است که مسئله کاهش جمعیت ایران یک مسئله احتمالی، طولانی مدت و قابل حل است و رشد جمعیت ایران مطابق ساختار آمایش سرزمین و امکانات و ظرفیت‌های داخلی است و نباید به بهانه اینکه ممکن است کشور در چند دهه آتی دچار کاهش جمعیت شود از امروز شروع به واردات جمعیت‌ انبوه فاقد عناصر ملی و مذهبی از خارج کنیم، بنابراین باید با تدابیری اعم از دیپلماسی و کاهش جذابیت زندگی در ایران اتباع افغانستان را به کشور خود عودت دهیم.

سازمان ملی مهاجرت در تقابل با قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام

بنا بر مستندات موجود،تأسیس سازمان ملی مهاجرت در تقابل با مجموعه‌ای از سیاست‌های کلی نظام از جمله قانون اساسی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی کشور قرار دارد و بخصوص هزینه‌های سنگین مترتب بر اجرای مفاد طرح در شرایطی است که دولت برای تامین هزینه‌های اولیه خود دچار کسری بودجه شدید است به گونه‌ای که به فروش اموال و اجرای طرح‌هایی مانند مولدسازی برای تامین منابع مالی لازم برای پاسخگویی به مطالبات اتباع مسلم خود پرداخته است.

استمرار ورود بی‌رویه اتباع خارجی و حضور بی‌قاعده آنها تا عمق سفره ایرانیان از منظر حقوقی و تطبیق آن با حقوق شهروندان ایرانی، مخرب و حاوی خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای کشور است و امید است مجلس یازدهم به راحتی از کنار این موضوع عبور نکند و برای آینده امنیتی کشور هم که شده ورود مقتدرانه و بازدارنده‌ای داشته باشد.

تغییر موازنه جمعیتی در برخی مناطق جغرافیایی کشور بخصوص در تهران به واسطه حضور بی‌ضابطه اتباع افغانستان، زنگ خطری است برای تحولات نگران‌کننده‌ای که می‌تواند تمامیت ارضی کشور، منافع و امنیت ملی را دچار خدشه جدی نماید.

منبع خبر» وب سایت خبر آنلاین

خبر فوری مهاجرین افغان در ایران تلگرام

برای مشاهده تازه ترین اخبار پیرامون مهاجرین افغانستان در ایران می توانید به کانال تلگرامی t.me/s/RefugeeNewsAFG مراجعه نمایید، در این کانال معتبرترین و بروزترین اخبار مربوط به مهاجرین کشور افغانستان را مشاهده نمایید.

خبر فوری مهاجرین افغان در ایران اینستاگرام

برای اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به مهاجرین کشور افغانستان در ایران می توانید به پیج اینستاگرام زیر مراجعه نمایید.

afghanistan_news_today@

ضمنا آن دسته از اتباع محترم کشور افغانستان که احیانا شرایط زندگی آن ها در ایران چندان مساعد نیست می توانند با مراجعه به صفحه ایمیل سفارت آلمان برای اتباع افغانی نسبت به اخذ اقامت و دریافت پناهندگی در کشور آلمان اطلاعات لازم را کسب نمایند.

جدیدترین اخبار مهاجرین افغان در ایران بخشنامه جدید

جدیدترین اخباری که در مورد مهاجرین کشور افغانستان در سال 1402 وجود دارد، مربوط به ثبت نام کارت اتباع افغانستانی است، که مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به برادران مسلمان و همزبان ما در کشور افغانستان که به خاطر شرایط خاصی که در این کشور وجود دارد به ایران مهاجرت کرده اند، قوانین تازه ای را تصویب کرده است، که اتباع محترم کشور افغانستان به کمک این قوانین راحت تر بتوانند کارت اتباع خود را دریافت نمایند، و پس از اقامت 5 ساله در ایران نیز در صورت تمایل و داشتن شرایط قانونی بتوانند شناسنامه و کارت ملی خود را از دولت ایران دریافت کنند.

در بخشنامه جدید مجلس شورای اسلامی قید شده است که اتباع محترم کشور افغانستان می توانند با جمع آوری مدارک زیر و ارائه آن به سفارت ایران در کابل می توانند برای دریافت کارت اتباع افغانی اقدام نمایند.

  • اتباع محترم افغانی برای اخذ شناسنامه ایرانی حتما باید به سن 18 سال رسیده باشند
  • در خصوص اتباع مرد افغانی باید حتما خدمت سربازی خود را سپری کرده باشند
  • اتباع محترم افغانی می بایست به مدت 5 سال به صورت مداوم در ایران زندگی کرده باشند (که در این خصوص باید اجاره نامه و یا استشاد محلی را به دادگاه ارائه دهند.)
  • اتباع افغانی و سایر کشور های دیگر برای گرفتن سند تابعیت ایرانی به هیچ عنوان در کشور خود نباید مرتکب جرایمی مثل قتل، دزدی، خیانت، جرایم سیاسی شده باشند.
  • ارائه اصل و کپی مدرک شناسایی و یا گذرنامه خارجی متقاضی

این 4 مورد جز اصلی ترین مواردی است که در دادگاه برای ارائه شناسنامه به اتباع افغانی بررسی می شود، در بین جرایم هم معمولا در دادگاه حساسیت بسیار بالایی بر روی جرایم سیاسی وجود دارد.

خبر خوش برای مهاجرین افغان در ایران

یک خبر بسیار خوب برای برادران و خواهران عزیز کشور دوست و مسلمان افغانستان که برای مهاجرت به ایران آمده اند این است که، اتباع عزیز افغانی به دلیل سیاست های تازه نظام مقدس و مردمی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های افزایش جمعیت، و سیاست های بشر دوستانه نظام اسلامی، خیلی آسان تر نسبت به گذشته می توانند برای اخد کارت تابعیت ایرانی و دریافت شناسنامه ایرانی اقدام نمایند.

درواقع با سیاست های جدیدی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است، ابتاع افغانی از این پس با داشتن شرایط قانونی که در بخش قبلی به آن اشاره شده، به سادگی می توانند سند تابعیت ایرانی خود را بدست آورند، و با داشتن این سند تابعیت همانند شهروندان ایرانی از تمامی حقوق شهروندی تا زمانی که در ایران زندگی می کنند برخوردار هستند.

ضمنا تمامی مهاجرین افغان ساکن ایران می توانند با مراجعه به صفحه دفاتر كفالت ثبت نام کارت اقامت اتباع افغانی اطلاعات لازم را در خصوص نحوه ثبت نام کارت اقامت خود طبق قوانین جدید دولت ایران بدست آورند.

تصمیم دولت ایران برای مهاجرین افغان 1402

دولت ایران قوانین جدید دیگری را برای تابعیت مهاجرین افغانی در نظر گرفته است، به عنوان مثال اتباع افغانی که دارای همسر ایرانی هستند به راحتی می توانند اقامت ایران را داشته باشند، اتباعی که دارای رتبه علمی و دانشگاهی هستند توسط دولت جمهوری اسلامی ایران به آن ها تابعیت دائم ایرانی داده خواهد شد.

اتباعی که برای سرمایه گذاری به ایران آمده اند توسط دولت جمهوری اسلامی به آن ها تابعیت ایرانی ارائه می شود، و همچنین در قوانین جدید آمده است که اتباعی که دارای پدر ایرانی و یا مادر ایرانی هستند به سادگی می توانند تابعیت ایرانی و شناسنامه ایرانی را بدست آورند.

ضمنا دولت ایران در حال انجام رایزنی هایی برای ارتباط سیاسی و اقتصادی قوی تر با دولت افغنستان است، تا مردم هر دو کشور بتوانند به منظور تجارت و بحث واردات و صادرات کالاهای خود اقدام نمایند، در صورتی که دولت وقت افغانستان بتواند بحث ثبات و امنیت را در کشورش بجود آورد، شهروندان ایرانی هم می توانند بدون نیاز به ویزا به راحتی و به منظور انجام فعالیت های تجاری به کشور افغانستان رفت آمد داشته باشند.(توجه» برای افراد علاقه مند به فعالیت های تجاری ما در مقاله لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 2023 لیست کشور های بدون نیاز به ویزا را درج کرده ایم.)

سایت مهاجرین افغان در ایران

در حال حاضر وب سایت رسمی برای مهاجرین و اتباع کشور افغانستان در ایران وجود ندارد، اما مهاجرین محترم کشور افغانستان می توانند از طریق وب سایت های خبری معتبر مانند ایسنا، خبر آلاین، خبر گزاری فارس و از جمله وب سایت خبری mr-bookman جدیدترین اخبار مربوط به مهاجرین کشور افغانستان را دریافت نمایند.

جلوگیری از عبور زائرین افغان از مرز ایران و عراق

متاسفانه در چند روز اخیر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی مشاهده شده است که زائرین کشور افغانستان برای عبور از مرزهای ایران و عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین دچار مشکل شده اند، به همین دلیل توصیه می کنیم که زائرین محترم کشور افغانستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرز خسروی واقع در غرب ایران اقدام نمایند، چون طبق آخرین اطلاعاتی که همکاران ما بدست آورده اند، خلوت ترین نقطه ی مرزی که عبور و مرور از آن برای زوار ایرانی و افغانی آسان است مرز خسروی می باشد، باز هم جدیدترین اخباری که در رابطه ما پیاده روی اربعین منتشر شود ما در همین صفحه به اطلاع شما خواهیم رساند.

اعلام آمادگی دولت کانادا برای پناهندگی اتباع افغانی در ایران

دولت کانادا در پی اقدامات بشر دوستانه خود اعلام کرده است که اتباع افغانی مقیم ایران که شرایط زندگی آن ها در ایران به دلیل اعتقادات مذهبی، گرایش های جنسیتی، گرایش های سیاسی و غیره به خطر افتاده است، می توانند با مراجعه به دفتر مهاجرت کانادا برای دریافت اقامت و پناهندگی در این کشور اقدام نمایند، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید به صفحه ثبت نام کانادا برای اتباع افغانی در ایران مراجعه نمایید، در این صفحه فرم های درخواست پناهندگی کشور کانادا، و اطلاعات لازم در مورد ثبت نام کانادا درج شده است، که اتباع افغانی می توانند با مطالعه این موارد درخواست پناهندگی خود را برای کشور کانادا ارسال نمایند.

اعلام آمادگی دولت استرالیا برای صدور ویزا و پذیرش اتباع افغانی در ایران

دولت استرالیا نیز در سال 2022 در پی اقدامات بشر دوستانه خود تصمیم گرفت که حدود 15 هزار نفر از اتباع افغانی را که شرایط مساعدی در ایران و یا در خود کشور افغانستان ندارند را پذیرش نماید و برای آن ها ویزای دائمی کشور استرالیا را صادر کند، که در این خصوص شما می توانید با مراجعه به صفحه ویزای بشردوستانه استرالیا برای افغان ها اطلاعات لازم را جهت اخذ ویزای استرالیا بدست آورید.

شورش ایرانی ها برای مهاجرین افغان در ایران

متاسفانه در پی اخبار کذبی که از سوی برخی از شبکه های مجازی در مورد مهاجرین افغانستانی مطرح شده است، در برخی از مناطق ایران از جمله کرمانشاه و همدان رفتار های غیر انسانی و نادرستی با مهاجرین افغانی شده است، چند روز قبل استاندار استان کرمانشاه اعلام کردند که دیگر مهاجرین افغان حق ورود به استان کرمانشاه را ندارند.

به همین دلیل مهاجرین افغانی که در حال حاضر در ایران سکونت دارند و یا در آینده قصد دارند که به ایران سفر کنند، توضیه می شود که در شهر های بزرگ ایران نظیر تهران سکونت داشته باشند، چرا که در شهرهایی مثل تهران تعداد مهاجرین افغان بیشتر است و به در این شهر افراد ناشایست کمتر جرات بی احترامی را به مهاجرین عزیز کشور افغانستان دارند.

خبرهای جدید از ایران از طرف مهاجرین افغان

مهاجرین عزیز کشور افغانستان که در ایران سکونت دارند می توانند در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات، جدیدترین اخبار مربوط به مهاجرین افغانی را درج نمایند، تا عزیزان افغانی که در حال حاضر در ایران سکونت دارند بتوانند در جریان جدیدترین اخبار مهاجرین افغانستانی قرار بگیرند.

وب سایت خبری مستر بوک من تمامی اخبار مربوط به مهاجرین افغانستانی را پوشش می دهد، به همین دلیل در این صفحه شما می توانید جدیدترین اخبار مهاجرین کشور افغانستان در ایران را مشاهده نمایید.

مجلس ایران درباره مهاجرین افغان

در پی انتشار خبر آتش سوزی که اخیرا در بازار بزرگ تهران توسط یکی از مهاجرین افغانستانی منتشر شد، مجلس ایران در جدیدترین جلسات خود طرحی را به دولت ارائه داده است که در آن تاکید شده است که مهاجرین افغانی هر چه سریعتر در کشور ساماندهی شوند.

ضمنا در این طرح این پیشنهاد خیلی خوب هم مطرح شده است که بزودی مهاجرین افغانی در مجلس شورای اسلامی ایران، نماینده رسمی داشته باشند تا این نماینده بتواند از حقوق مهاجرین عزیز و محترم کشور افغانستان حمایت نماید.

قطعا داشتن یک نماینده افغان در مجلس ایران قدم بسیار بزرگی برای حل مشکلات مهاجرین محترم کشور افغانستان دارد.

مطالعه آخرین اخبار

10 پاسخ

  1. افغانی های محترم ایران مبارک شما
    بعضی از مسئولین ما بسیار بشما علاقه دارند
    مشخص شده اعتراض اکثریت ملت ایران که مخالف بودند با هجوم شما به ایران
    کوچکترین اثری روی مسئولین نداشته .
    خواهش می کنیم
    اگر روزی بخاطر زادوولد بی رویه تعداد شما از ما ایرانی ها بیشتر شد بما رحم کنید
    و مارا از کشور خودمان بیرون نکنید
    با تشکر از تک تک بعضی از مسئولین بی تدبیر و بی درآیت ایران که باعث غریب شدن ما در کشور خودمان شدند و باعث مهاجرت ایرانی ها به کشورهای اروپایی .

  2. خانم زینب بانو
    بزودی افغانی ها از ایران اخراج خواهند شد
    و این قوم اصلا بین خودشان رحم ندارند
    بزودی باید گورشان را از ایران گم کنند

  3. با سلام به به چه قشنگ گل و بلبل از این مجلس بی عرضه با یه مشت بی وطن چیزی در نمیاد ولی خوب راهکار های هست که افغان ها تشریف ببرند حتی اگه ۵ سال ایران باشن حتی اگر سرمایه‌گذار باشند حتی اگه سرمایه بردار باشند حتی اگه تو روح جد و آبادشون آتیش گرفته باشه دیگه اینقدر ها هم خاک بر سر نیستیم که از پس یک مشت دزد ناموس و تروریست بی وطن بر میایم اگر بی‌ وجود‌های مسئولین دولت �د نیستند می‌ترسند یا هر مورد دیگه‌ای با این دولت عاجز دارند ما مردم ایران خودمون عرضه داریم خودمون ما مردم ایران خودمون هستیم . فکر کردین حالا نمیایم تو خیابون صدا بدیم از ترس اینکه کشته می‌شیم برای اینا هم می‌شینیم سر جامون بیرون کردن یه مشت آدم ترسو کاری داره .بی عرضه های طالبان ایرانی (مسئولین خودمون منظورمه)سازمان ملی ماجرا بزارید کنار مجلس اسلامی باهم این تشت رسواییتون رو های جار های جار کنید.
    شیخ الاسلامی نبودید قربان نویسنده ی متن ؟؟؟؟؟؟

    ظاهراً دولت بدشم نمیاد

  4. سایت در حال بررسی دیدگاه منه؟
    دم سایتتون گرمه
    دیدگاه مگه دارم ۴ تا کلمه نوشتم مرد باشید بزارید همه ببینند ضمناً چرا نویسنده مطلب وسط ماجرا ۱۸۰ درجه تغییر جهت داده تا یه جایی علیه افغانیا نوشته خوب تندم نوشته از یه جایی قشنگ اونوری شد به نظرم شیخ الاسلامی اونجاست یا اینکه حالا هر کسی که هست خر نیستیم متوجه میشیم اگه منتشر نمیکنید میتونم حضوری بیام خدمتتون صحبت کنم .بالاخره یکی باید بزنه تو دهنمون خفه بشیم .اینبار شما بزنید
    لطفا رسانه ی بیطرف باشید. والا بخدا هممون می‌میریم محمد نبی مرد یزید و شمر و صدام و سر خر هم میمیرن این چه مسخره بازیه در آوردید .

  5. یه مسأله مهم
    همه واکسن نزدن
    منظورم مفهومه ؟
    بعضی ها هنوز یه رگه ی خریتی دارند که واکسن نکشتتش.
    خر بشیم لگد می‌زنیم تو پهلو هم می‌زنیم بسه دیگه عه
    این عزا گرفته ی ایمیلم هم کمتر شد شد ببینم کدوم افغانی بی همه چیز جرات می‌کنه نفس بکشه
    ممنون که آگاهمون کردید خیلی آقایی هیچ کجا همه چیز رو اینطوری کامل نگفته بود
    روشنگری خوبی بود

  6. سلام خدمت شما اسمم خالد جمشیدی است من از دولت کانادا میخام مارو کمک کنن من مدت یک سال میشه به ا0یران زندگی می‌کنیم وزی اقتصادی خوب نیست

  7. سلام و عرض و ادب خدمت شما اسمم خالد جمشیدی � از دولت کانادا می‌خوام ما را همکاری کند من مدت یک سال میشه به کشور ایران زندگی می‌کنم اینجا وضع اقتصادی خوب نیست اینجا کار نیست. 09059289640

  8. سلام من شایگان علیزاده هستم داداشم نظامی بود زیر تحدید طالبان بودیم در تاریخ /17/ 2022 افغانستان را ترک کردم قاچاقی آمدیدم در مرزبانی
    ایران خودمون را تحویل دایدیم یک شب در اردوگاه در مشهد بودیم صبح شود همه ای مارا در مرز اسلام قلعه. بورد منو همسرم و مادرم را گوفت شما برگردید افغانستان داداشم را نگهداشتن منو همسرم و مادرم را افغانستان فرستاده من دوباره
    رفتیم خانه خودمون فکر کردم طالبان به من کاری نداره بعد از یک ماه طالبان از در خانه ام منو گرفت باخودش بورد گوفت داداشت کجاست من گوفتم نمیدونم منو تحدید به مرگ کرد گوفت هرچه زودتر داداشت را پیداکن من آمدم خانه ام دوباره از خانه ام فرار کردیم آمدیدم ایران من و
    باهمسرم و مادرم در ایران هستیم بدون هیچ مدرکی الان همه هر روز افغانهای به مدرک را می فرستند افغانستان لطفا لطفا از کشور استرالیا خواهش میکنم به من کمک کنید آسیب پذیر هستم
    زیر تحدید طالبان هستم به افغانستان برگشته
    نمتونم در خطر هستم در ایران هیچ مدرکی ندارم احساس خطر میکنم اگر ایران منو بفرست به افغانستان طالبان پوستم راه خواهم کند لطفا لطفا کمکم کنید در خطر هستم

  9. سلام پرمینه هستم از ولایت فراه تولد ۲۲ سالمه دو تا فرزند دارم شوهرم کم خونی شدید داره. هزینه ندارم. ۲ سال میشه ومدم ایران از بدبختی ار از سفارت کانادا گمگ میخوام فرزندانم دانشگاه برن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب