وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور در جدول

مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور در جدول

فهرست مطالب

در مقاله معرفی مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور قصد داریم که یکی از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری در جهان را به شما معرفی نماییم، کوالالامپور، پایتخت زیبای کشور مالزی، به دلیل معماری خیره کننده و میراث فرهنگی غنی خود مشهور در جهان شهرت دارد.

برج دوقلوی کوالالامپور یا برج‌های دوقلوی کوالالامپور در میان نشانه‌های نمادین آن، نمادی از مدرنیته و شکوفایی است، این برج‌های الهام‌بخش نه تنها شگفت‌انگیز مهندسی هستند، بلکه به عناون یک مرکز خرید مدرن در سطح جهانی شناخته می شوند و بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

در ادامه این مطلب با مال همراه باشید تا اطلاعات دقیقی در مورد یکی از مراکز خرید پر طرفدار در کشور مالزی را در اختیار شما قرار دهیم.

مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور
مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور

مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور

برج‌های دوقلوی کوالالامپور که به برج‌های پتروناس نیز معروف هستند تا سال 204 تا قبل از افتتاح برج های خلیفه در دبی به عنوان یکی از بلندترین برج های جهان شناخته می شدند، اما همچنان یک شاهکار معماری و مقصد پرطرفدار برای گردشگری برای سفر به مالزی می باشند.

در فضای داخل برج دو قلوی کوالالامپور علاوه بر ادارات و شرکت های مختلف، رستوران ها، مراکز خرید و تجاری، و سالن های ورزشی متعددی نیز وجود دارد.

در مراکز خرید موجود در برج دوقلوی کوالالامپور انواع برند های معتبر جهانی عرضه می شود، و همانطور که می دانید قیمت انواع برند هایی مثل کیف و کفش، لباس و پوشاک، عطر و ادکلن و سایر اکسسوری ها و لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور مالزی بسیار مناسب تر از سایر کشور های دیگر نظیر ترکیه، امارات و غیره است.

به همین دلیل مرکز تجاری برج دوقلوی کوالالامپور امروزه همانند مراکز خرید اوت لت آنتالیا یکی از مراکز تجاری بسیار پرطرفدار برای خرید گردشگران و توریست های سراسر دنیا به خصوص ایرانی ها محسوب می شود.

نام مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور
نام مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور

نام مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور

مرکز تجاری و خرید برج دو قلوی کوالالامپور مالزی را با نام برج دوقلوی پتروناس و یا (Petronas Twin Towers) در جهان می شناسند.

ساخت برج های دوقلو کوالالامپور در سال 1992 آغاز شد و در سال 1998 به پایان رسید، این سازه های بی نظیر که توسط معمار آرژانتینی به نام سزار پلی طراحی شده است، در ارتفاع خیره کننده 452 متر قرار دارند.

این برج ها اساسا برای قرار دادن مقر شرکت ملی نفت پتروناس ساخته شدند، با این حال طراحی و شگفتی های مهندسی مسحور کننده آنها باعث شد که انواع مراکز خرید و تجاری، انواع رستوران و فست فود و همچنین سالن های ورزشی و سینما نیز در آن افتتاح گردد.

برج های دوقلوی کوالالامپور

برج های دوقلوی پتروناس نمادی از ثروت و توانایی مالزی و نقطه عطفی در تاریخچه معماری این کشور محسوب می‌شوند، این برج‌ها همانطور که گفته شد شامل ادارات، هتل‌ها، مراکز خرید و مجموعه‌ای از امکانات فرهنگی و تفریحی هستند که هر ساله میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کنند.

مرکز خرید تجارت جهانی کوالالامپور
مرکز خرید تجارت جهانی کوالالامپور

مرکز خرید تجارت جهانی کوالالامپور

مرکز تجارت جهانی کوالالامپور، که به طور مختصر به آن (مرکز خرید پاویلیون) هم گفته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی است.

این مرکز خرید در قلب شهر واقع شده و محل بسیاری از فروشگاه‌ها، برندهای معروف، رستوران‌ها و امکانات تفریحی متنوع است.

مرکز خرید پاویلیون هم مانند مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور به عنوان یک نماد از تجارت و مدرنیته در مالزی شناخته می‌شود و به عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای خریداران محلی و گردشگران خارجی محسوب می‌شود.

این مرکز خرید با طراحی زیبا، معماری مدرن و تنوع محصولات ارائه شده، هر ساله میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کند.

در مرکز خرید پاویلیون می‌توانید محصولات برندهای معروف بین‌المللی و محلی، لباس‌های طراحان معروف، جواهرات، کالاهای الکترونیکی و بسیاری از اجناس دیگر را پیدا کنید، همچنین این مراکز خرید همانند مراکز خرید استانبول نزدیک میدان تقسیم رستوران‌ها و کافه‌های مختلف در این مرکز خرید با منوهای گوناگون، انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ را به مشتریان ارائه می‌دهند.

با توجه به موقعیت مرکز خرید پاویلیون در نزدیکی برج‌های دوقلوی پتروناس، این مکان یکی از مناطق پربازدید و محبوب کوالالامپور برای خرید و تفریح است. اگر شما به دیدن شهر کوالالامپور می‌روید، مراجعه به این مرکز خرید تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی خواهد بود.

مرکز تجارت جهانی کوالالامپور کجاست؟

برای مراجعه به مرکز تجارت جهانی کوالالامپور و برج های دوقلوی پتروناس از روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا 9 شب می توانید به این مراکز توریستی مراجعه نمایید.

ضمنا در روزهای جمعه توریست ها و گردشگران می توانند به صورت تمام وقت از این مراکز تجاری دیدن کنند، فقط از ساعت 13 تا 14:30 در روز جمعه تعطیل هستند.

به منظور مراجعه به برج های دوقلوی کوالالامپور و مرکز خرید تجارت جهانی مالزی باید از گیشه های بلیط فروشی بلیط تهیه نمایید.

بهتر است صبح زود برای خرید بلیط اقدام نمایید، در کوالالامپور وسایل حمل و نقل عمومی از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار هستند، و یکی از راخت ترین روش های دسترسی به برج های دوقلو و مرکز خرید تجارت جهانی استفاده از مترومی باشد.

برای این منظور شما باید به ایستگاه متروی KLCC مراجعه نمایید، البته از با تاکسی هم می توان به این مراکز مراجعه کرد، ولی هزینه حمل و نقل با تاکسی در مالزی گران تر است.

در آخر هم شما باید توجه داشته باشید مرکز تجارت جهانی کوالالامپور همانند مرکز خرید ارزان در ایروان ارمنستان دارای قوانین و مقررات خاصی است که در زمان مراجعه به برج های دوقلو و مرکز تجارت جهانی از آوردن سیگار به این مکان خودداری نمایید، همراه داشتن هر گونه نوشیدنی به خصوص نوشیدنی های الکلی به این مکان ممنوع می باشد، و تمامی توریست ها و گردشگران می توانند حدود 50 الی 60 دقیقه از این مکان ها دیدن فرمایند.

مراحل ساخت برج های دوقلوی پتروناس

ساخت برج های دو قلوی کوالالامپور توسط سزار پل (Cesar Pelli)، فردی دو رگه آمریکایی – آرژانتینی انجام شد.

Cesar Pelli برای احداث یکی از بی نظیر ترین برج های معماری قرن بیست و یکم برگزیده شده بود که به خوبی هم این پروژه را به اتمام رساند.

دکتر مهاتیر محمد هفتمین نخست وزیر مالزی در سال ۱۹۹۹ میلادی، به صورت رسمی برج های دوقلوی پتروناس را افتتاح کرد، پس از افتتاحیه، این آسمان خراش دوقلو به بهره برداری رسید، گفتنی است که ساخت برج های دوقلوی کوالالامپور حدود ۶ سال به طول انجامید، اما سه سال پس از اتمام ساخت کامل شد.

جزیره گردشگری مالزی در جدول

در بخش زیر چند نمونه از جزایر گردشگری مالزی که در سالیان اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است را به شما معرفی می کنیم:

جزیر لنکاوی مالزی:

واقع در شمال غربی مالزی، و دارای سواحل زیبا، آب‌های آبی ورد، ریف‌های مرجانی بکر، تاسیسات تفریحی لوکس

جزیر پنانگ مالزی:

واقع در شمال غربی مالزی، و دارای معابر تاریخی جذاب، معماری کلنیال انگلیسی، غروب آفتاب زیبا، بازارهای محلی.

جزیره ردانگ مالزی:

واقع در شمال شرقی مالزی، جنگل‌های بکر، حیات وحش متنوع، دیدار با ساکنان بومی، کاوش‌های طبیعت.

جزیره کنتان مالزی:

واقع در شماتل شرقی مالزی، سواحل معدن‌چی، تفریحات مربوط به صید، حیات وحش و گوناگونی فرهنگی.

جزیره تیومن مالزی:

واقع در جنوب مالزی، مناظر طبیعی زیبا، جنگل‌ها، ریف‌های مرجانی، آبشارهای فرسوده.

جزیره سیپادانگ مالزی:

واقع در جنوب شرقی مالزی، سواحل زیبا، ریف‌های مرجانی، ورزش‌های آبی، کوه‌ها و جنگل‌ها.

از شهرهای مالزی در جدول

در بخش زیر چند نمونه از شهر های زیبای کشور مالزی که برای تفریح و خرید گردشگران خارجی بسیار می توانند جذاب باشند را به شما معرفی می کنیم:

  • جورج تاون
  • کوالالامپور
  • ایپوه
  • کوچینگ
  • جوهور بهرو
  • کوتا کینابالو
  • شاه عالم
  • مالاککا
  • الور ستار
  • میری
  • پتالینگ جایا
  • کوالاترانگانو

مطالعه آخرین اخبار

2 پاسخ

  1. بیشتر مواقع تور های گردشگری مسافران را به محل بازدید برج های دو قلو می برند، ولی اگه خودمون بخایم با مترو بریم برج های دو قلو مالزی، نزدیکترین ایستگاه مترو به این مرکز کجاست

    1. سلام، ایستگاه متروی ایستگاه کا ال سی سی نزدیکترین ایستگاه مترو به برج های دو قلوی مالزی است، که شما در هر ایستگاهی از اقسا نقاط شهر کوالالامپور سوار مترو شدید فقط کافیست که در یان ایستگاه پیاده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب