وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

شعر عاشقانه برای عشقم

شعر عاشقانه برای عشقم

فهرست مطالب

در ادامه این مطلب قصد داریم که بهترین شعر های عاشقانه از شعرای بزرگ فارسی و همچنین شعرای نامدار جهان را به شما معرفی نماییم، اگر دشما هم جز افراد علاقه مند به اشعار زیبای عاشقانه هستید در ادامه مقاله شعر عاشقانه برای عشقم با ما همراه باشید تا با زیباترین اشعار عاشقانه خاص آشنا شوید.

اشتیاقی که به دیدار تو دارد دل من، دل من داند و من دانم و دل داند و من

خاک من گل شود و گل شکفد از گل من

تا ابد مهر تو بیرون نرود از دل من

بهترین شعر عاشقانه برای عشقم
بهترین شعر عاشقانه برای عشقم

بهترین شعر عاشقانه برای عشقم

یکی از زیباترین اشعار عاشقانه ای که شما می توانید آن را به عشق زندگی خود با همه وجود تقدیم نمایید، شعر زیر است:

تو تمنای من و یار منو ای جان منی

پس بمان تا که نمانم به تمنای کسی

تو خودت روح و روانی تو آرامش جانی

پس بمان تا که نمانم به تماشای کسی

این دوبیتی عاشقانه زیبا، یکی از خاص ترین توصیف هایی است که شما می توانید نسبت به عشق زندگی خود این توصیف را داشته باشید، در ادامه با برخی دیگر از عاشقانه ترین اشعار فارسی آشنا می شوید.

شعر عاشقانه کوتاه برای عشقم
شعر عاشقانه کوتاه برای عشقم

شعر عاشقانه کوتاه برای عشقم

شعر عاشقانه کوتاه معمولا اشعاری هستند که در یک مصرع یا حد اکثر یک بیت بتوانند به زیباترین شکل ممکن حس عاشقانه را به معشوق منتقل نمایند، در بخش زیر یک شعر کوتاه عاشقانه را مشاهده می کنید.

لبخندت تعادل شهر را بهم می ریزد

تو بخند من شهر را از نو می سازم

شعر عاشقانه برای عشقم جدید

یک خوشبختی بزرگی که ما ایرانی ها نسبت به دیگر مردم دنیا داریم این است که خوشبختانه تعداد شعرای بزرگ و نامدار ما انقدر زیاد است که تنوع بسیار وسیعی را در رابطه با انتخاب اشعار زیبای عاشقانه در اختیار ما قرار داده اند، برای نمونه شعر عاشقانه زیبای زیر از وحشی بافقی که مطمئنا این تک بیتی زیبا را زیاد شنیده اید، می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

طی زمان کن ای فلک، مژده وصل یار را

پاره‌ ای از میان ببر این شب انتظار را

شد به مان دیدنی، عمر تمام و ، من همان

چشم به ره نشانده‌ ام جان امیدوار را

شعر عاشقانه خاص کوتاه

شعر عاشقانه کوتاه برای همسر هر چقدر که خاص تر باشد، طبیعتا تاثیر بیشتری را بر روی طرف مقابل خواهد گذاشت، به خصوص اگر این شعر را بخواهید مثلا در یک مناسبت خاص مانند روز تولد، سالگرد ازدواج، روز اول آشنایی، روز ولنتاین و در چنین مناسبت هایی به عشق زندگی خود تقدیم نمایید، یک شعر عاشقانه زیبا کوتاه که بسیار خاص هم می باشد می تواند یک حس آرامش بخش عمیق را در وجود معشوق پدید آورد.

از پشت تریبون دلم عشق چنین گفت

محبوب تو زیباست، قشنگ است، ملیح است

اعضای وجودم همه فریاد کشیدند

احسنت صحیح است، صحیح است، صحیح است

ضمنا برای مناسبت سالگرد ازدواج خود می توانید با مراجعه به صفحه تبریک سالگرد ازدواج به همسر متون زیبا و دلنشین برای برای تبریک گفتن سالگرد ازدواج به همسر خود را انتخاب نمایید و در این شب فراموش نشدنی تقدیم ایشان نمایید.

شعر عاشقانه برای عشقم کوتاه

در ادامه یک شعر کوتاه دیگر را به شما معرفی می کنیم، که می توانید این شعر نو را به معشوق خود با همه وجود تقدیم نمایید.

مانند پاییز می مانی

آدم نمی داند چه بپوشد

وقت دیدنت

شعر زیبای عاشقانه برای عشقم

در ادامه یک شعر زیبای دیگر را به شما معرفی می کنیم که این شعر هم در صورتی که مورد پسند شما بود، می توانید در مناسبت های مختلف آن را برای معشوق خود بخوانید.

خوش آن ساعت که یار از در آیو

شو هجران و روز غم سر آیو

زدل بیرون کنم جانرا بصد شوق

همی واجم که جایش دلبر آیو

متن عاشقانه برای عشقم

در کنار اشعار هنری و ماندگار عاشقانه ای که مشاهده کردید، گاهی اوقات استفاده از متون و دلنوشته های عاشقانه نیز می تواند مفید و موثر باشد، متون عاشقانه را می شود در قالب یک وویس، در قالب یک استوری اینستاگرام، عکس پروفایل و یا در بستر یک پیام متنی و در بهترین حالت به صورت حضوری بیان کرد.

توجه» اگر در شب تولد همسر خود قصد دارید که بهترین جملات عاشقانه را در کنار ارسال پیام تبریک به ایشان تقدیم نمایید، پیشنهاد می کنیم که به صفحه عشق چیست مراجعه کنید و در این صفحه بهترین متون عاشقانه را برای تبریک تولد همسر مشاهده نمایید.

عشق همان نگاهی است که در آن، دنیای تمام خود را در چشمان تو میبینم

دلتنگی شعر عاشقانه برای عشقم

بعضی از اشعار عاشقانه هستند که بوی دلتنگی می دهند، این اشعار اگر چه یک حس غمگین را در وجود انسان پدید می آورند، اما از نظر هنری به قدری زیبا هستند که آدم دلش می خواهد بارها و بارها این اشعار فوق العاده جذاب را بخواند.

در سکوت دادگاه سرنوشت

عشق بر ما حکم سنگینی نوشت

گفته شد دل داده ها از هم جدا

وای بر این حکم و این قانون زشت

یک شعر عاشقانه برای عشقم

گاهی اوقات اشعار عاشقانه می توانند با بکار بردن چند کلمه کوتاه و مختصر احساس عاشقانه عمیق و دلربایی را در وجود معشوق پدید آورند، یک شعر عاشقانه حتما نباید با کلمات سنگین و یا به اصطلاح عامیانه کلمات قلمبه سلمبه استفاده شوند، وقتی که یک عاشق با احساس و نیت پاک عشق خود را ابراز نماید، حتی کوتاه ترین کلمات هم می تواند به زیباترین شکل بر قلب معشوق بنشیند.

من در انتظار بهترین پیام نیستم

من در انتظار پیامی از بهترینم ، بهترینم

در صورتی که شما جز علاقه مندان به شعر فارسی هستید، و اشعار گوناگون فارسی را در موضوعات مختلف مطالعه می کنید، پشنهاد می کنیم که شعر زیبای زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست اثر مرحوم ژاله اصفهانی را مطالعه نمایید.

شعر عاشقانه مولانا
شعر عاشقانه مولانا

شعر عاشقانه مولانا

پس از معرفی اشعار عاشقانه خاص و کوتاه، حال به سراغ اشعار زیبای بزرگان شعر و ادب فارسی می رویم، بزرگان این عرصه مانند مولانا، حافظ، سعدی، سهراب، استاد شهریار و غیره هر کدام طرفداران خاص خود را دارند، در این بین شعر های عاشقانه مولانا هم که زبان زد خاص و عام هستند، در ادامه یک شعر عاشقانه از مولانا را با دل و جان می بینیم.

گر شاخه‌ها دارد تری

ور سرو دارد سروری

ور گل کند صد دلبری

ای جان، تو چیزی دیگری

شعر عاشقانه برای همسر از مولانا

مولانا همانطور که می دانید اشعار عاشقانه بسیار زیادی دارد، که ما در این بخش سعی کرده ایم که گلچینی از اشعار عاشقانه این شاعر بزرگ را به شما معرفی نماییم، بهترین شعر عاشقانه مولانا را که طرفداران بسیار زیادی دارد را می توانید در بخش زیر مشاهده نمایید.

آنکه به دل اسیرمش

در دل و جان پذیرمش

گر چه گذشت عمر من

باز ز سر بگیرمش

بهترین شعر های عاشقانه مولانا

در ادامه یک شعر عاشقانه دلنشین دیگر از مولانا در وصف همسر و معشوق را می توانید مشاهده نمایید.

جان من و جهان من، روی سپید تو شده‌ ست

عاقبتم چنین شود، مرگ من و بقای تو

از تو برآید از دلم، هر نفس و تنفسم

من نروم ز کوی تو، تا که شوم فنای تو

توجه » برای مناسبت هایی مثل شب یلدا شما می توانید با مراجعه به صفحه تبریک شب یلدا عاشقانه بهترین پیام های تبریک برای شب یلدا را مشاهده نمایید.

شعر عاشقانه جذب کننده

برخی از اشعار عاشقانه ای که در وصف معشوق و همسر وجود دارد، این اشعار مانند یک آهن ربا خاصیت جذب بسیار بالایی را دارند، به گونه ای که در زمان خواند این شعر های عاشقانه هم عاشق و هم معشوق هر دو محو زیبایی اسن نوع اشعار خواهند شد، به شعر عاشقانه زیبای زیر توجه نمایید، قطعا این اثر زیبا یک حس دوست داشتن عمیق را می تواند در دل هر فردی زنده نگه دارد.

صبر کن

عشق که شکل گرفت

لب، قلب، چشم، گویا می شود

و ذهن

پاک می شود از غبار

آن وقت، با من باش، همیشه ی من

توجه» برای تبریک گفتن مناسب های مختلفی مانند تبریک تولد عشق زندگی خود در قالب یک شعر زیبا پیشنهاد می کنیم که به صفحه متن تبریک تولد با کلاس کوتاه مراجعه نمایید و در این صفحه بهترین اشعار عاشقانه مناسب برای عرض تبریک مناسبت های مختلف را مشاهده کنید.

شعر عاشقانه حافظ
شعر عاشقانه حافظ

شعر عاشقانه حافظ

در بین شعرای بزرگ حضرت لسان الغیب هم اشعار عاشقانه بسیار دلنشینی را سروده اند، که قطعا اگر شما جز طرفداران حافظ باشید، این اشعار را جز به جز از حفط می خوانید، به شعر حافظ عاشقانه و دلربای زیر توجه نمایید.

صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم

تا به کی در غم تو ناله شبگیر کنم

دل دیوانه از آن شد که نصیحت شنود

مگرش هم ز سر زلف تو زنجیر کنم

با این 4 مصرع زیبا می توان بهترن حس عاشقانه دنیا را به معشوق خود هدیه دهید، و پاکی احساس خود را از صمصم قلب به ایشان منتقل کنید.

شعر عاشقانه سعدی

اگر به دنبال یک شعر عاشقانه خاص هستید، اشعار زیبای سعدی هم می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد، البته شعرایی مانند حافظ، سعدی و مولانا اشعار عاشقانه بسیار زیادی دارند، و بهتر است که این اشعار عاشقانه را به افرادی هدیه دهید که سواد بالایی را در حوزه شعر و ادبیات فارسی دارند|، چرا که اگر مفهوم این ابیات را شخص مورد نظر به خوبی متوجه نشود عملا هیچ لذتی از شعر سعدی عاشقانه نخواهید برد.

البته که شما می توانید همراه با هدیه دادن این اشعار زیبا به معشوق خود معنی آن را نیز برای وی بخوانید، تا از مفهوم آن کاملا لذت ببرد، سعدی شعر عاشقانه زیر را در قرن 606 هجری قمری به زیبایی هر چه تمام تر سروده است.

من چرا دل به تو دادم که دلم می‌شکنی

یا چه کردم که نگه باز به من می‌ نکنی

دل و جانم به تو مشغول و نظر در چپ و راست

تا ندانند حریفان که تو منظور منی

دیگران چون بروند از نظر از دل بروند

تو چنان در دل من رفته که جان در بدنی

شعر عاشقانه شاملو

در بین شعرای فارسی شاملو هم از طرفداران زیادی برخوردار است، و اگر شما نسبت به سلیقه معشوق خود آگاه هستید، می توانید در جلسه آشنایی و یا مناسب های خاص شعر زیبای زیر را به وی تقدیم نمایید.

مگذار دیگران نام تو را بدانند

همین زلال بی‌کران چشمانت

برای پچ پچ هزار ساله آنان کافیست!

همچنین شعر زیبای زیر که جز اشعار نامدار و معروف شاملو است:

میان خورشید های همیشه

زیبایی تو لنگریست

خورشیدی که از سپیده‌دم

همه ستارگان بی‌نیازم می کند

شعر عاشقانه برای همسرم

انتخاب یک شعر عاشقانه برای همسر و فردی که سالیان سال با ایشان زندگی کرده اید کار بسیار آسان تری می باشد، نسبت به سرودن شعر برای فردی که هیچگونه آگاهی نسبت به سلیقه او در بحث ادبیات و شعر فارسی ندارید، هر چند که تقریبا همه افراد در از صمیم قلب اشعار زیبا و احساسی عاشقانه را دوست دارند و ممکن است که در برخی از اشعار و سروده های مختلف صرفا اختلاف نظر داشته باشند.

شعر احساسی زیر می تواند انتخاب مناسبی برای خوشحالی و مسرت همسر شما باشد.

پایش به جهان گشت گشوده

شیرین عسل سرخ لبم فرش گشوده

رویش به مثال ماه رخشان

زیبا رخ من چشم گشوده

شعر عاشقانه شهریار

به جرات می توان گفت که همه ایران جز عاشقان استاد شهریار هستند، و تاکنون ما فردی را ندیده ایم که بخواهد نسبت به اشعار ماندگار استاد شهریار جبهه داشته باشد و یا بخواهد انتقادی را وارد نماید.

استاد شهریار با اشعار زیبای عاشقانه خود دست شما را کاملا باز نگه داشته است که بتوانید یک هدیه مناسب برای خوشحالی معشوقه خود داشته باشید و قطعا هر یک از اشعار زیبای استاد شهریار می تواند باعث مسرت معشوقه شما شود.

از جمله شعر معروف و ماندگار زیر که هر بار آن را بخوانید مطمئنا قطره اشکی در گوشه شم شما جمع خواهد شد.

  • از تو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران
  • رفتم از کوی تو لیکن عقب سرنگران
  • ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی
  • تو بمان و دگران وای به حال دگران
  • رفته چون مه به محاقم که نشانم ندهند
  • هر چه آفاق بجویند کران تا به کران
  • میروم تا که به صاحبنظری بازرسم
  • محرم ما نبود دیده کوته نظران
  • دل چون آینه اهل صفا می شکنند
  • که ز خود بی خبرند این ز خدا بیخبران
  • دل من دار که در زلف شکن در شکنت
  • یادگاریست ز سر حلقه شوریده سران
  • گل این باغ بجز حسرت و داغم نفزود
  • لاله رویا تو ببخشای به خونین جگران
  • ره بیداد گران بخت من آموخت ترا
  • ورنه دانم تو کجا و ره بیداد گران
  • سهل باشد همه بگذاشتن و بگذشتن
  • کاین بود عاقبت کار جهان گذران
  • شهریارا غم آوارگی و دربدری
  • شورها در دلم انگیخته چون نوسفران

شعر ترکی عاشقانه شهریار

اشعار ترکی استاد هم که بسیار ماندگار هستند و حتی افرادی هم که به زبان ترکی هیچگونه تسلط و آشنایی ندارند از شنیدن این اشعار ماندگار لذت خواهند برد.

بیر یوواسیز قوشا دونسم

گوزدن آخان یاشا دونسم

انتظاردان داشا دونسم

یاددان چیخاتمارام سنی

شعر ترکی عاشقانه

یکی دیگر از اشعار ترکی و عاشقانه استاد شهریار که طرفداران بسیار زیادی دارد، را در بخش زیر مشاهده نمایید.

گئدن گئتمه دایان دور

حالیم سنه عیان دور

گلیشینه من قربان

گئدیشین نه یاماندور

شعر آذری عاشقانه

یکی دیگر از اشعار زیبای استاد شهریار هم که به زبان آذری سروده شده است به شرح زیر می باشد.

نه ظریف بیر گلیــــــن عزیزه سنی

منه لایق تــــــــاری یــــاراتمیشدی

شعر عاشقانه غمگین

یکی از اشعار عاشقانه غمگین که باز هم از سروده های غیر قابل وصف استاد شهریار می باشد، به شرح زیر است:

  • آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
  • بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا
  • نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی
  • سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا
  • عمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست
  • من که یک امروز مهمان توام فردا چرا
  • نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم
  • دیگر اکنون با جوانان نازکن با ما چرا
  • وه که با این عمرهای کوته بی اعتبار
  • اینهمه غافل شدن از چون منی شیدا چرا
  • شور فرهادم بپرسش سر به زیر افکنده بود
  • ای لب شیرین جواب تلخ سربالا چرا
  • ای شب هجران که یک دم در تو چشم من نخفت
  • اینقدر با بخت خواب آلود من لالا چرا
  • آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می کند
  • در شگفتم من نمی پاشد ز هم دنیا چرا
  • در خزان هجر گل ای بلبل طبع حزین
  • خامشی شرط وفاداری بود غوغا چرا
  • شهریارا بی حبیب خود نمی کردی سفر
  • این سفر راه قیامت میروی تنها چرا

جدایی شعر عاشقانه غمگین

یکی دیگر از اشعار عاشقانه ای که در مورد جدایی عاشق از معشوق است و به شکل سوزناکی سروده شده، شعر زیبای زیر می باشد.

غم نگاه آخرت تو لحظه ی خدافظی

گریه ی بی وقفه ی من تو اون روزای کاغذی

قول داده بودیم ما به هم که تن ندیم به روزگار

چه بی دووم بود قولمون جدا شدیم آخر کار

شعر عاشقانه در وصف معشوق

یکی دیگر از اشعار زیبای عاشقانه ای که در وصف زیبایی و دلربایی معشوق خود می توانید آن را بخوانید، شعر زیبا عاشقانه زیر است:

تو آن شعری که من جایی نمی خوانم،که می ترسم

به جانت چشم زخم آید چو می گویند تحسینم

این دو مصرع زیبا با کلمات بسیار ساده، به سادگی هر چه تمام تر می تواند احساس عمیق شما نسبت به یگانه معشوق زندگی را به شما نشان دهد.

شعر نستعلیق عاشقانه

از جمله اشعار نستعلیق عاشقانه که بسیار منحصر به فرد است می توان به تصنیف دلربای زیر اشاره کرد.

صدات یه آهنگی داره که خوب بلده چجوری حال دلمو نوازش کنه

جمله احساسی و عاشقانه زیر را شما می توانید با فونت نستعلیق نگارش کرده و به معشوقه زندگی خود تقدیم نمایید.

شعر عاشقانه دیوانه کننده

دیوانه کننده ترین شعر فارسی طبق نظر سنجی که ما در وب سایت خبری mr-bookman برای کاربران این وب سایت انجام دادیم، متعلق به استاد شهریار می باشد.

لازم به ذکر است که این نظر سنجی باید در سطح وسیع تری انجام شود، اما اگر شما هم برای اولین بار باه وب سایت ما مراجعه کرده اید، لطفا نظر خود را در انتهای این صفحه و در بخش نظرات در مورد بهترین و دیوانه کننده ترین شعر فارسی بیان نمایید.

  • راه گم کرده و با رویی چو ماه آمده ای
  • مگر ای شاهد گمراه به راه آمده ای
  • باری این موی سپیدم نگر ای چشم سیاه
  • گر بپرسیدن این بخت سیاه آمده ای
  • کشته چاه غمت را نفسی هست هنوز
  • حذر ای آینه در معرض آه آمده ای
  • از در کاخ ستم تا به سر کوی وفا
  • خاکپای تو شوم کاین همه راه آمده ای
  • چه کنی با من و با کلبه درویشی من
  • تو که مهمان سراپرده شاه آمده ای
  • می تپد دل به برم با همه شیر دلی
  • که چو آهوی حرم شیرنگاه آمده ای
  • آسمان را ز سر افتاد کلاه خورشید
  • به سلام تو که خورشید کلاه آمده ای
  • شهریارا حرم عشق مبارک بادت
  • که در این سایه دولت به پناه آمده ای

احساسی شعر عاشقانه کوتاه

برخی از اشعار عاشقانه هم هستند که بسیار کوتاه و احساسی می باشند، معمولا این اشعار عاشقانه در زمان هدیه دادن به معشوق بر روی یک کارت هدیه چاپ می کنند، و همراه با هدیه به عشق خود تقدیم می کنند.

البته به جای شعر های احساسی کوتاه و عاشقانه از دکلمه های کوتاه احساسی و عاشقانه نیز می توان استفاده کرد.

بخوان و پاک کن و نامِ خویش را بنویس

به دفتر غزلم هر چه نقطه چین دارم

شعر عاشقانه انگلیسی

به جز زبان شیرین فارسی در سایر کشور های دنیا هم شاعران نامداری بوده اند که اشعار عاشقانه زیبا و دلنشینی را داشته اند، در بخش زیر شما را به مشاهده یک شعر انگلیسی عاشقانه دعوت می کنیم.

Love is wide ocean that joins two shores

i love you

معنی این شعر زیبای عاشقانه که احتمالا زیاد آن را شنیده اید، این است که عشق و دوست داشتن همانند یه اقیانوس بسیار بزرگ می باشد که می تواند دو ساحل را به یکدیگر پیون دهد، در این جا دو ساحل استعاره از عاشق و معشوق می باشد، و اقیانوس هم استعاره از قدرت بی کران عشق است.

To the world you may be one person, but to one person you may be the world

در این شعر زیبا هم عاشق خطاب به معشوق خود می گوید که تو برای من همانند همه دنیا هستی.

شعر عاشقانه برای مادر

در میان تمامی تعاریفی که از عشق در تمامی فرهنگ ها وجود دارد، عشق به مادر همیشه دارای جایگاه مخصوص و مقدسی قرار گرفته است.

در مورد عشق فرزند به مادر اشعار بسیار زیبا و دلنشینی وجود دارد، اما یکی از اشعار زیبایی که از نظر بنده متفاوت تر از بقیه است:

  • مادر بهشت من همه ی آغوش گرم تست
  • گویی سرم هنوز بـه بالين نرم تست
  • مادر حيات با تو بهشت اسـت و خرم اسـت
  • ور بی تو بود هر دو جهانش جهنم اسـت
  • ما را عواطف اين همه ی از شير مادر اسـت
  • اين رقتی كه در دل وشوری كه درسر است
  • اغلب كسان كه پرده حــــرمت دريده اند
  • در كودكي محبت مــــادر نديده اند
  • امروز هستيم بـه اميد دعـــــای تست
  • فردا كليد باغ بهشتم رضای تست

شما هم اگر اشعار عاشقانه دل انگیزی در وصف مادران دارید، خوشحال می شویم که در انتهای این صفحه و در بخش نظرات ما را از هنر خود بی نصیب نگذارید.

شعر عاشقانه صبح بخیر

یک عاشق زمانی که با معشوقه خود زیر یک سقف زندگی می کند، هر روز صبح به همراه سلام دادن و صبح به خیر گفتن کلامی می تواند معشوقه خود را با یک شعر عاشقانه احساسی خوشحال نماید، برای صبح بخیر گفتن به معشوقه خود ما شعر زیبای:

  • هر صبح
  • زندگی برای ادامه پیدا کردن
  • به دنبال بهانه می‌گردد
  • و چه بهانه‌ای
  • زیباتر از چشمانت

را پیشنهاد می کنیم، خود شما هم اگر اشعار زیبای دیگری در رابطه با این موضوع به نظرتان می رسد، می توانید در انتهای صفحه و در بخش نظرات ثبت نمایید.

شعر عاشقانه پاییزی

اشعار عاشقانه بسیار زیادی در وصف فصل پاییز هم وجود دارد، که اگر در یک روز بعد از ظهر پاییزی معشوقه خود را به صرف نوشیدن یک چای گرم و یا قهوه دعوت کردید می توانید با شعر عاشقانه زیر وی را خوشحال نمایید.

  • موهایت را رها نکن
  • پاییز است
  • باد می آید
  • بوی موهایت را با خود می برد
  • و برگ ها عاشق تر می شوند

بهترین شعر های عاشقانه کوتاه

در ادامه شما را با یک شعر عاشقانه وحشی بافقی آشنا می کنیم، شاعری اشعار عاشقانه اش زبان زد همه علاقه مندان به شعر فارسی است.

  • تا در ره عشق آشنای تو شدم
  • با سد غم و درد مبتلای تو شدم
  • لیلی‌ وش من به حال زارم بنگر
  • مجنون زمانه از برای تو شدم

بهترین شعر عاشقانه پروین اعتصامی

پرین اعتصامی هم از جمله شعرای معروفی است که اشعار عاشقانه اش هوش از سر انسان می برد، در مورد این که بخواهیم بگوییم که زیباترین شعر پروین اعتصامی کدام شعر وی می باشد، انتخاب بسیار سخت و دشواری است، از نظر خود من شعر زیبای:

  • هر بلایی کز تو آید نعمتی است
  • هر که را رنجی دهی آن راحتی است
  • زان به تاریکی گذاری بنده را
  • تا ببیند آن رخ تابنده را

می باشد، البته خوشحال می شویم که شما نیز در انتهای این صفحه نظر خود را در مورد اشعار زیبای پروین اعتصامی در مورد عشق بیان نمایید.

بهترین کتاب شعر عاشقانه

اگر شما اهل کتاب و مطالعه باشید قطعا می دانید که کتاب های شعر عاشقانه زیادی وجود دارد که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست، ما در این بخش تعدادی از کتاب های شعر عاشقانه پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم، اگر شما هم در صورتی که تجربه مطالعه برخی از کتب شعر جذاب عاشقانه را دارید لطفا در انتهای این صفحه و در بخش نظرات این کتاب های جذاب را معرفی نمایید تا سایر کاربران وب سایت خبری mr-bookman نیز از تجربه شیرین شما استفاده نمایند.

بهترین کتاب شعر برای هدیه دادن

در صورتی که قصد هدیه دادن یک کتاب عاشقانه به یکی از نزدیکان خود را دارید، ما کتاب های زیر را به شما پیشنهاد می دهیم.

  • آثار نظامی گنجوی
  • یکصد منظومه عاشقانه فارسی
  • کتاب هفت منظر
  • آثار سعدی
  • کتاب غوغای غزل
  • آثار نیما یوشیج
  • آثار احمد شاملو
  • کتاب آینه در آینه اثر استاد هوشنگ ابتهاج
  • کتاب طفلی به نام شادی اثر استاد شفیعی کدکنی
  • کتاب دیوان رهی معیری اثر استاد معیری
  • کتاب شعر زمان ما اثر حسین منزوی
  • کتاب نیمی از من اینجا نیست
  • اشعار محمد علی بهمنی
  • آثار احمد رضا احمدی

تصاویر شعر عاشقانه

در کنار اشعار عاشقانه دلنشین و احساسی گاهی تصاویر این اشعار هم به قدری زیبا می باشد که یک حس بسیار مثبت را می تواند به هر انسانی منتقل نماید، در بخش زیر برخی از عکس های شعر عاشقانه را مشاهده می کنید.

دانلود شعر های عاشقانه

برای دانلود زیباترین شعر های عاشقانه شما می توانید به کانال آپاراتی که لینک آن را در بخش زیر درج کرده ایم مراجعه نمایید.

دانلود زیباترین شعر های عاشقانه

شاملو شعر عاشقانه

در بین طرفداران و حامیان اشعار عاشقانه فارسی، سروده های شاملو هم از مخاطبین بسیار زیادی برخوردار است، چرا که تمامی اشعار شاملو مخصوصا اشعار عاشقانه ای که وی سروده است به زبان بسیار ساده گفته شده که سلیقه انواع مخاطبین شعر عاشقانه را می تواند در بر گیرد.

  • قصه نیستم که بگویی
  • نغمه نیستم که بخوانی
  • صدا نیستم که بشنوی
  • یا چیزی چنان که ببینی
  • یا چیزی چنان که بدانی
  • من درد مشترکم
  • مرا فریاد کن

شعر ادبی عاشقانه

برخی از اشعار ادبی عاشقانه هم همانند اشعار شاملو که در بخش قبلی یک نمونه از آن را مشاهده کردید، به دلیل داشتن نثر روان و ساده توجه بسیار زیادی را به خود جلب می کنند، مانند شعر ادبی که در ادامه مشاهده می کنید.

  • آن روز‌ها هر وقت موهایت را باز می‌ کردی
  • باد وزیدن می‌گرفت
  • این خشکسالی بی دلیل نیست
  • و جز من هیچکس دلیلش را نمی‌داند
  • باد دل باخته بود
  • و تو
  • مو هایت را کوتاه کرده‌ ای

شعر اردو عاشقانه

پیش تر گفته شده که اشعار عاشقانه می تواند به زبان های مختلفی اعم از زبان فارسی، انگلیسی، فرانسوی و یا حتی به زبان عربی و دیگر زبان ها سروده شود، و افرادی که به شعر و ادبیات علاقه مند هستند با دانستن معنا و مفهوم این اشعار قطعا از شنیدن آن لذت خواهند برد، به همین دلیل در بخش زیر ما شما را به شنیدن یک شعر عاشقانه دلنشین به زبان شیرین اردو دعوت می کنیم.

  • اگر میں نے زندگی میں کچھ درست کیا
  • تو وه اس وقت تها جب میں نے اپنا دل آپ کو دیا

معنا و مفهوم این شعر زیبا این است که عاشق به معشوقه خود می گوید که اگر من در تمام زندگی کاری را درست انجام داده ام این بوده است که قلبم را با همه وجود به تو هدیه کرده ام.

شعر افغانی عاشقانه

در بین تمام اشعار زیبای افغانی که توسط شعرای صاحب سبک کشور افغانستان سروده شده است، ما شعر عاشقانه دلربای زیر را برای شما انتخاب کرده ایم.

  • کـــى باشـــــد و کـــى که باز آیم سویت
  • چون ســــرمه کشم به دیده خاک کویت
  • تو چون گل خندان شوى از شادى و من
  • پــــــــروانه صفت کنــــم دمـــــادم بویــت

دکلمه عاشقانه برای عشقم

دکلمه های عاشقانه نیز مانند اشعار زیبای عاشقانه قشنگی های خاص خود را دارد، به عنوان مثال دکلمه های عاشقانه مریم حیدرزاده که واقعا روح انسان را تازه می کند، یک نمونه دکلمه زیبای عاشقانه در بخش زیر انتخاب کرده ایم که می توانید آن را برای عشق زندگی خود در قالب یک پیام صوتی ارسال نمایید.

دوستت دارم

تو همیشه با من بمون

این حس و از نگام بخون

تو رویای عشق منی

دوستت دارم اینو بدون

از آن جا که وب سایت خبری mr-bookman کاربران بسیار زیادی را نیز از کشور افغانستان دارد، از هم زبانان عزیز افغانی خواهشمندیم که اشعار زیبایی که به زبان شیرین افغان سروده شده است را در انتهای این صفحه و در بخش نظرات برای ما درج نمایند.

مطالعه آخرین اخبار

4 پاسخ

  1. آنکه به دل اسیرمش
    در دل و جان پذیرمش
    گر چه گذشت عمر من
    باز ز سر بگیرمش

    سپاس از مطالب عالی و زیباتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب