وب سایت خبری Book Man

جدیدترین اخبار گردشگری، ورزشی، ارز دیجیتال، انگیزشی و موفقیت

سگ سرابی اصیل

سگ سرابی اصیل

فهرست مطالب

سگ سرابی اصیل یکی از سگ‌ های قدرتمند با نژاد اصیل ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی بین انواع سگ‌ های جنگی دارد، سگ سرابی را که در کشور ما با نام‌ های مختلفی همچون سگ چوپان ایرانی، ماستیف ایرانی، ماستیف پرشین، سرابی ماستیف هم می‌ شناسند، به دلیل داشتن جثه بسیار بزرگ و پنجه‌ های قوی و مهارت فوق العاده در نبرد علاوه بر ایران در سایر کشور های اروپایی و حتی در مناطق مختلفی از آمریکا نیز از این سگ برای محافظت و نگهداری از ویلا باغ، بیشتر از آن به عنوان یک سگ نگهبان استفاده می‌ شود.

در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید تا اطلاعات کامل و دقیقی را در مورد سگ سرابی، نگهداری از آن، نوع تغذیه و مطالب مفیدی که شما باید در مورد این نژاد اصیل بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

سگ سرابی
سگ سرابی

سگ سرابی

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد سگ سرابی را با نام‌ های دیگری مانند سگ چوپان ایرانی و یا ماستیف پرشین نیز می‌شناسند، افرادی که اطلاعات دقیقی در مورد نژاد های مختلف سگ ندارند ممکن است که سگ سرابی را با نژادهای دیگری مانند کانگال و یا پشدر اشتباه بگیرند، اما ما در بخش زیر مشخصات دقیق سگ سرابی را ذکر کرده‌ ایم تا شما اطلاعات کاملی نسبت به این نژاد داشته باشید.

سگ نژاد سرابی

سگ نژاد سرابی اصیل دارای مشخصاتی مانند رنگ حنایی ملایم، قهوه‌ ای تیره و یا مشکی است، وزن این نوع نژاد معمولا بین ۵۵ تا ۹۰ کیلو گرم می‌ باشد و قد آن هم حدود ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌ متر است.

البته متاسفانه به این دلیل که در کشور ما خیلی از افرادی که سگ نگهداری می‌کنند اطلاعات دقیقی در مورد نژاد سگ‌ ها ندارند متاسفانه به دلیل این عدم آگاهی نژاد سگ سرابی با نژاد های دیگر ترکیب شده است و در مناطق مختلف کشور امروزه سگ‌ هایی را مشاهده می‌ کنیم که این مشخصات دقیق را با نژاد اصیل سگ سرابی ندارند.

طول عمر سگ سرابی معمولا بین ۱۰ تا ۱۶ سال است، قیمت این سگ هم که در بازار بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان می‌ باشد.

عکس سگ سرابی
عکس سگ سرابی

عکس سگ سرابی

با توجه به مشخصات ذکر شده در بخش قبل شما تصویر مربوط به سگ سرابی اصیل را مشاهده می‌ کنید، و با توجه به اطلاعاتی که در مورد سگ‌ های سرابی به دست آوردید در صورتی که قصد خریداری این نوع سگ را دارید، در حفظ و نگهداری آن بسیار دقت و توجه داشته باشید چرا که یکی از اصیل‌ ترین نژادهای سگ ایرانی می‌ باشد که در تمام دنیا زبان زد خاص و عام است.

در بخش زیر تصاویر سگ سرابی درج شده است.

عکس سگ سرابی وحشی

عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی
عکس سگ سرابی وحشی

سگ سرابی اصیل بزرگ جنگ

در بخش قبلی شما تصاویر مختلفی از سگ سرابی را مشاهده کردید، در صورتی که قصد خرید سگ سرابی بزرگ و اصیل را دارید حتما این مشخصات را به یاد داشته باشید(رنگ حنایی ملایم، قهوه‌ ای تیره و یا مشکی،  وزن آن بین ۵۵ تا ۹۰ کیلو گرم، و قد آن هم حدود ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌ متر است)، یک سگ سرابی بزرگ و اصیل حتما باید این ویژگی ها را داشته باشد، پیشنهاد می کنیم که سگ سرابس جنگی را از زادگاه اصلی آن خریداری نمایید، چرا که در حال حاضر فقط در منطقه سراب می شود نژاد اصیل سگ های سرابی را پیدا کرد.

سگ سرابی اصیل سیاه

در بین رنگ های مختلف سگ سرابی، سگ های سرابی اصیل با رنگ سیاه معمولا از طرفداران بیشتری برخوردار هستند، و بیشتر افرادی که از سگ سرابی به عنوان یک سگ نگهبان قصد دارند که استفاده نمایند، سگ سرابی را با رنگ سیاه خریداری می کنند.

صدای سگ سرابی اصیل

به منظور تشخیص درست نژاد اصیل سگ های سرابی، علاوه بر مشخصات ذکر شده، ما فایل صوتی صدای سگ سرابی را نیز در این بخش درج کرده ایم، این فایل صوتی را گوش دهید تا با نحوه پارس کردن سگ های سرابی آشنا شوید.

جنگ سگ سرابی

در این بخش یک ویدیو از سگ سرابی جنگی را در اختیار شما قرار دادیم تا با توانایی‌های بالای فیزیکی اصیل‌ترین نژاد سگ ایرانی بیشتر آشنا شوید.

سگ سرابی و گرگ

از آنجا که در کشور ما سگ سرابی را بیشتر به عنوان یک سگ نگهبان می‌ شناسند و افرادی که به کار دامداری در روستا های مختلف مشغول هستند این سوال برایشان مطرح است که آیا سگ سرابی جنگی توانایی مقابله با گرگ‌ های وحشی را دارد یا خیر.

به همین دلیل در ادامه یک ویدیو از دعوای سگ سرابی را در اختیار شما قرار داده‌ ایم که با توانایی‌ های این نژاد اصیل ایرانی در مقابله با حیوانات وحشی و درنده بیشتر آشنا شوید.

جنگ سگ سرابی با گرگ

در این بخش ویدیوی مربوط به جدال سگ سرابی با گرگ را می‌ توانید مشاهده نمایید.

جنگ سگ سرابی با گرگ تک به تک

با توجه به قد حدود 90 سانتی متری و وزن حدود 55 تا 90 کیلوگرم سگ های سرابی و همچنین نژاد جنگی سگ های سرابی، اگر این سگ ها به صورت تک به تک با گرگ درگیر شوند قطعا از شانس بالایی برای پیروزی در این نبرد برخوردار هستند، البته گرگ های وحشی هم دارای نژاد های مختلفی هستند که بستگی دارد سگ سرابی با کدام نژاد از گرگ های وحشیب درگیر شود.

جنگ سگ سرابی با پیت بول

جنگ سگ افغانی با سرابی

جنگ سگ سرابی با دوبرمن

جنگ سگ سرابی با شیر

جنگ سگ سرابی با کانگال

  • جنگ سگ قدرجونی با سرابی
  • جنگ سگ‌های سرابی غول پیکر
  • جنگ سگ گریت دین و سرابی
  • دعوای سگ سرابی با پلنگ
  • جنگ سگ خرسی با سرابی
  • جنگ سگ هاسکی با سگ سرابی
  • جنگ سگ سرابی در مشهد

فیلم جنگ سگ سرابی

در صورتی که تمایل دارید فیلم جنگ سگ‌ های سرابی را بیشتر مشاهده نمایید می‌ توانید در انتهای این صفحه پیغام خود را درج نمایید، تا فیلم دعوای سگ سرابی را با حیوانات مختلف برای شما ارسال نماییم.

توله سگ سرابی

همانطور که احتمالا در جریان هستید یکی از دلایل محبوبیت بالای سگ‌ های نژاد سرابی در ایران قدرت جسمانی بالا، جسارت و شجاعت آنها می‌ باشد، البته یکی از مواردی هم که برای اکثر افرادی که قصد خریداری یک سگ با نژاد اصیل را دارند بسیار مهم است این است که سگی که خریداری می‌ کنند به خوبی تربیت شده و اصطلاحا سگ با صاحب خود رفیق باشد.

به همین دلیل بهتر است که کسانی که قصد خریداری سگ‌ هایی با نژاد سرابی را دارند ابتدا توله سگ نژاد اصیل سرابی را خریداری کرده و از همان دوران تولگی سگ را به دلخواه خود و آنطور که می‌ خواهند تربیت کنند، البته اگر تمایل دارید با دیگر نژاد های سگ دنیا که از آن ها نیز به عنوان سگ نگهبان و یا یک سگ محافظ و بادیگارد می توان استفاده کرد آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی خطرناک ترین سگ دنیا را مطالعه نمایید، در این مقاله فهرست کامل خطرناک های سگ های جهان درج شده است که شما می توانید با ویژگی این سگ ها آشنا شوید و تفاوت این نژاد های سرشناس را با سگ های سرابی ایرانی مقایسه نمایید.

قیمت سگ سرابی

همانطور که گفته شد قیمت سگ سرابی در حال حاضر در بازار چیزی حدود ۵ تا ۱۵ میلیون تومان است، که در بخش زیر مراکز معتبری که شما می‌ توانید نژاد اصیل سگ‌ های سرابی را از آنجا خریداری نمایید را به شما معرفی کرده‌ایم.

سگ سرابی فروشی

در صورتی که تمایل به خرید نژاد اصیل سگ‌ های سرابی را دارید در بخش زیر مراکز معتبری که شما می‌ توانید برای خرید این نژاد از سگ ایرانی به آنها مراجعه نمایید را به شما معرفی کرده ایم.

وب سایت irandogsland.com یکی از مراکز معتبر است که شما می توانید در این وب سایت اصیل ترین نژاد سگ های سرابی ایرانی را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

خرید توله سگ سرابی

برای خرید انواع سگ اصیل و نژاد دار سرابی و توله سگ نژاد اصیل سرابی به وب سایت irandogsland.com مراجعه نمایید.

  • سگ سرابی دیوار
  • سگ سرابی دیوار کرج
  • سگ سرابی رضا قمی
  • فروش توله سگ سرابی در تهران
  • فروش سگ سرابی در تبریز

سگ سرابی بزرگ

سر بزرگ، پنجه‌ های قدرتمند، پا های قوی و فک بزرگی که سگ‌ های نژاد سرابی دارند باعث شده که این نژاد یکی از خطرناک‌ ترین و در عین حال محبوب‌ ترین نژاد های سگ در ایران باشد.

در کشور ما مخصوصا در بخش‌ های شمال و شمال غربی از سگ‌ های نژاد سرابی به عنوان سگ نگهبان در برابر دزد، گرگ و حمله حیوانات وحشی استفاده می‌ کنند.

سگ سرابی اصیل بزرگ به دلیل بی‌توجهی‌ هایی که در مورد حفظ اصالت و نژاد این سگ ارزشمند شده است تا حد زیادی نژاد سرابی اصالت خود را متاسفانه از دست داده است، یعنی حتی در زادگاه اصلی خود شهر سراب نیز دیگر نژادهای اصیل سگ‌ های سرابی اصیل و بزرگ به سختی پیدا می‌ شود.

سگ سرابی سیاه

شما اگر بتوانید یک نژاد اصیل از سگ‌ های سرابی را پیدا کنید رنگ آن چندان تفاوتی ندارد، معمولا سگ‌ های سرابی با رنگ سیاه از طرفداران بیشتری برخوردار هستند به دلیل اینکه نژاد سرابی جثه بسیار بزرگ و قوی دارند رنگ‌ های سیاه آنها خوفناک تر به نظر می رسد.

سگ وحشی سرابی

همانطور که گفته شد زادگاه اصلی نژاد سرابی شهر سراب در استان آذربایجان شرقی و یک منطقه کوهستانی و سرد است، به دلیل موقعیت خاص این موقعیت جغرافیایی معمولا اکثر نژاد های سگی که در این مناطق وجود دارد بسیار قدرتمند و سرسخت هستند که سرآمد همه آنها نیز نژاد سرابی می‌ باشد که در این شرایط آب و هوای ایده‌ آل بدن آنها کاملا سرسخت و مقاوم است.

و یکی از نکات بسیار مهم در مورد سگ اصیل سرابی این است که نوع سگ آب و هوای سرد و معتدل را بسیار دوست دارد، پس بهتر است که در صورتی که در این شرایط آب و هوایی زندگی می‌ کنید از این نژاد استفاده نمایید و نژاد سرابی چندان آب و هوای گرم و خشک را نمی‌ تواند تحمل کند.

بزرگترین سگ سرابی

پیدا کردن بزرگترین سگ سرابی اصیل کار بسیار دشواری است، در صورتی که تغذیه توله سگ سرابی مناسب باشد و در شرایط آب و هوایی مناسبی زندگی کند قطعا جثه آن نیز بزرگتر خواهد شد.

پس پیشنهاد می‌ کنیم که اگر توله سگ سرابی اصیل را خریداری کردید آن را در یک شرایط مناسب نگهداری نمایید تا مراحل رشد این نژاد از سگ ایرانی به خوبی سپری شود.

سگ سرابی بزرگ جنگی

اکثر مردمی که با نژاد های مختلف سگ آشنا هستند سگ سرابی اصیل ایرانی را با نام سگ سرابی ذات قدیم می‌ شناسند، به دلیل اینکه پوست سگ‌ های نژاد سرابی همانند بسیاری از سگ‌ های نگهبان ضخیم و دو لایه است و به گونه‌ ای که لایه زیرین یک عایق دما در زمستان سرد و تابستان گرم می‌ باشد و لایه بیرونی آن یک عایق مقاوم در برابر آب و برف به وجود آورده است.

در واقع وجود این پوست ضخیم و دو لایه باعث شده که سگ‌ های نژاد سرابی در مبارزات با حیوانات وحشی و درنده خیلی آسیب نبینند و زخم‌ های عمیقی بر سطح بدن آنها وارد نشود.

قد سگ سرابی

معمولا سگ‌ های سرابی نر قد آن ها حدود ۷۵ تا ۹۰ سانتی‌متر و سگ‌ های ماده نژاد سرابی ۷۰ تا ۸۵ سانتی‌متر می‌ باشد، در مورد وزن این نژاد از سگ‌ های ایرانی هم باید گفت که سگ‌ های نر با نژاد سرابی حدود ۶۰ تا ۹۰ کیلوگرم و سگ‌ های ماده با نژاد سرابی حدود ۵۵ تا ۸۰ کیلوگرم هستند.

مشخصات توله سگ سرابی

در صورتی که قصد خریداری توله سگ‌ های نژاد سرابی را داشتید باید بدانید که مشخصات سگ سرابی عبارت است از ‌رنگ هایی مثل خاکستری، قهوه‌ای روشن متمایل به زرد، یا سوخته کمرنگ و حنایی، معمولا سگ‌ های سرابی چهره‌ ای سیاه و خاکستری و گوش‌ هایی خاکستری رنگ دارند.

همچنین اگر به تصویر این نوع سگ‌ های ایرانی دقت کرده باشید دارای استخوان‌ های بسیار قوی و بلند با سری بزرگ و گردنی کشیده و تنومند هستند.

همچنین سایز پوزه این نوع سگ‌ ها هم نسبت به سگ‌ های خارجی کوتاه‌ تر می‌ باشد.

بزرگترین سگ سرابی ایران

بسیاری از افراد به دنبال خرید بزرگترین سگ سرابی در ایران و یا بزرگترین سگ سرابی جهان هستند که همانطور که گفتیم بحث شرایط نگهداری و تغذیه این حیوانات بسیار حائز اهمیت است و اگر این نوع از سگ‌ های ایرانی در شرایط آب و هوایی مناسب و با تغذیه درست مراقب و نگهداری شوند قطعا از رشد قابل توجهی برخوردار خواهند بود که در ادامه شرایط تغذیه و نگهداری آنها را به شما معرفی می‌ کنیم.

سگ سرابی جنگی بزرگ تهران
سگ سرابی جنگی بزرگ تهران

سگ سرابی جنگی بزرگ تهران

در بخش بالا تصویر یکی از سگ های سرابی جنگی تهران را مشاهده می کنید که خدارو شکر یکی از نژاد های اصیل سگ های سرابی است که در حال حاضر در شهر تهران وجود دارد، ضمن این که آمار دقیقی از نژاد های اصیل سگ سرابی در تهران و دیگر شهر های ایران وجود ندارد، اما با توجه به اطلاعات درج شده در این مقاله شما می توانید سگ های سرابی اصیل را شناسایی نمایید.

سگ سرابی افغان

به تازگی در برخی از وب سایت های اینترنتی و پیج های اینستاگرامی یک نمونه از سگ های جنگی با عنوان سگ سرابی افغان را به فروش می رسانند، اگر چه سگ های اصیل نژاد افغان هم از خصوصیات خوبی برای جنگ و نگهبانی برخوردار هستند، اما سگ سرابی اصیل فقط فقط متعلق به شهرستان سراب است، و عنوان سگ سرابی افغان دروغی بیش نیست.

سگ سرابی به انگلیسی

در زبان انگلیسی سگ سرابی mirage dog ترجمه شده است، همانطور که می دانید در کشور های مختلف دنیا هم خرید سگ های سرابی با نژاد اصیل از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.

حمله سگ سرابی به انسان

به طور کلی سگ های سرابی و دیگر نژاد های سگ زمانی که از سمت انسان احساس خطر داشته باشند، می توانند به به سمت شما حمله کنند، در صورتی که یک سگ سرابی به سمت شما حمله ور شد، شما می توانید از تکنیک Treat and Retreat به قول مربیان سگ استفاده نمایید، اجرای این تکنیک به این صورت که زمانی که سگ به طرف شما می آید، شما می توانید یک تکه غذا را به پشت سر او پرتاب کنید، از آن جا که سگ ها غریزه قوی دارند، در این صورت متوجه می شوند که شما دوست آن ها هستید و با شما کاری ندارند.

در صورتی که شما صاحب یک سگ سرابی هستید می توانید از تکنیک Pat-Pet-Pause برای مهار حمله های او استفاده نمایید، در این تکنیک زمانی که سگ به سمت شما می آید، به آرامی روی دو زانو بنشینید و سگ را نوازش کنید، اما اگر سگ به سمت شما نیامد نیازی نیست که او را نوازش نمایید.

در آخر هم همیشه به یاد داشته باشید که همیشه وقتی که از کنار سگ های سرابی رد می شوید به چشمان او زل نزنید، به هیچ عنوان به او لبخند نزنید، چرا که با مشاهده دندان ها شما بیشتر تحریک می شود، و سعی کنید که همیشه در کنار سگ ها به حالت ایستاده و کاملا صاف راه بروید، و به هیچ عنوان ترس را در دل خود راه ندهید، چون که تمامی سگ ها، غریزه فوق العاده قدرتمندی دارند و ترس را در وجود شما احساس خواهند کرد.

توجه» در مقاله آموزشی چرا نباید به چشمان سگ نگاه کرد به صورت تخصصی با رفتار سگ ها و نحوه آموزش و تربیت آن ها آشنا خواهید شد.

سگ سرابی نگهبان

بین تمامی سگ های نژاد ایرانی، بدون شک سگ های سرابی بهترین نژاد برای استفاده به عنوان سگ نگهبان هستند، البته در صورتی که برای نگهبانی باغ، ویلا و غیره یک سگ سرابی خریداری می کنید، حتما باید آموزش های لازم را برای نحوه برخورد و نگهداری از سگ ها بدانید، در بخش زیر هم اطلاعات کافی در این خصوص را برای شما درج کرده ایم.

تغذیه سگ سرابی

در ابتدا قبل از اینکه شرایط نگهداری و تغذیه سگ‌ های نژاد سرابی را به شما معرفی بکنیم باید این نکته مهم را شما بدانید که سگ‌ های اصیل سرابی تا دو سالگی رشد کرده و تا این سن به هیچ عنوان نباید فعالیت‌ های خیلی سنگین مانند جنگ و جفتگیری را داشته باشند، پس در این مورد مهم بسیار دقت داشته باشید چرا که اگر به این موضوع توجه نکنید عملا نژاد اصیل این سگ ارزشمند ایرانی را تحت تاثیر قرار می‌ دهید.

برای نگهداری از این سگ‌ ها شما می‌ توانید مانند سایر حیوانات خانگی کار هایی مانند برس کشیدن و شانه زدن منظم و همچنین استحمام در مواقع ضروری استفاده کنید واکسن آن را نیز می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌ های دامپزشکی به صورت مرتب انجام دهید.

در مورد تغذیه این نژاد از سگ ایرانی هم باید گفت که شما می‌ توانید از مکمل‌ های مانند تخم مرغ آب پز، شیر، نان، گوشت، مرغ آب پز، مخصوصا سینه مرغ سیب زمینی و هویج آب‌ پز استفاده نمایید.

سایر غذا هایی که می‌ توانید هر چند وقت یکبار به سگ بدهید ماهی آب پز، البته به شرط نداشتن استخوان، پای مرغ، و انواع گوشت پرنده‌ها نیز برای نژاد سرابی بسیار مفید و مغذی است.

نگهداری سگ سرابی

در مورد شرایط نگهداری نژاد اصیل سرابی هم گفته شد که بهتر است که این نوع سگ‌ ها در مناطقی با آب و هوای سرد و معتدل زندگی کنند، بهترین آب و هوای جغرافیایی در کشور ما برای نگهداری سگ‌ های نژاد سرابی مناطق شمال و شمال غرب کشور، همچنین مناطق غرب کشور می باشد.

پرورش سگ سرابی

در مورد پرورش دادن سگ های سرابی این نکته را باید بدانید که این سگ ها بسیار باهوش و وفادار هستند، شما باید پروسه پرورش سگ های سرابی را از 8 ماهگی شروع کنید، برای پرورش دادن آن ها از آن جایی که این حیوان بسیار باهوش است و خیلی از مهارت ها را به سادگی یاد میگیرد، باید بدانید که برای انجام کارهای خوب دائما او را تشویق کنید و به او خوراکی بدهید، با این کار سگ متوجه می شود که چه کارهایی را شما دقیقا از او می خواهید، و در مقابل انجام کارهای بد او سکوت کنید و به او کم محلی کنید، اینگونه سگ متوجه می شود که چه کارهایی را هرگز نباید انجام دهد.

ویژگی‌ های سگ سرابی

تا به اینجا شما با شرایط فیزیکی سگ‌ های نژاد سرابی آشنا شدید، نکات مهم دیگری که در مورد سگ‌ های سرابی باید بدانید این است که به دلیل ساختار محکم و اسکلت بندی قوی و استوار این نژاد از سگ‌ های ایرانی در شرایطی سگ های اصیل سرابی دچار برخی از بیماری‌ ها نیز شوند.

به عنوان مثال به دلیل وزن بالای این سگ‌ ها و فشاری که به مفاصل آنها وارد می‌ شود می‌ تواند در مرور زمان سگ‌ های نژاد سرابی را دچار بیماری‌ های التهابی مفصلی نماید.

همچنین در صورتی که سگ‌ های نژاد سرابی در شرایط آب و هوایی نامناسبی استفاده شوند و فعالیت کافی را در طول روز نداشته باشند قطعا دچار ضعف و افسردگی می‌ شوند.

در نتیجه بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی برای سگ‌ های نژاد سرابی این است که شرایط تغذیه و نگهداری آنها باید به درستی رعایت شود.

مطالعه آخرین اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی اخبار

جهت ثبت درخواست رپرتاژ آگهی در وب سایت خبری مستر بوک من فرم زیر را پر کنید.

آخرین خبرها

اخبار گردشگری

اخبار ورزشی

مطالب درسی

انگیزشی و موفقیت

مطالب جذاب